جنس آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ ها از چیست ؟!

در این مقاله قصد داریم درباره جنس آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ مربوط به معرفی انواع جنس قفسه ها، مطالب مفیدی را به شما ارائه دهیم. بیرینگ ها به طور کلی از قفسه ها، رینگ ها و حلقه های داخلی و خارجی و اجزاء غلتان تشکیل می‌شوند. عملکرد و کاربری و درصد اطمینان در بیرینگ ها کاملا به جنس آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ ها ارتباط دارد. از طرفی جنس آلیاژی که در بلبرینگ ها و رولبرینگ ها استفاده می شود مرغوبیت و یا عدم مرغوبیت در آنها را معین می نماید. تهیه این مقاله را به معرفی انواع جنس قفسه ‌ها اختصاص داده ایم.

 جنس آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ ها از چیست ؟!

معرفی انواع جنس و وظیفه قفسه ها در بلبرینگ و رولبرینگ

توجه به جنس و متریال استفاده شده در تهیه قفسه‌ ها، مربوط به زمانی بعد از بررسی فرایند جنس آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ ها می باشد. در حلقه ها و رینگ های خارجی و داخلی و غلتان بیرینگ از آلیاژ بلبرینگ و رولبرینگ استفاده می شود. قفسه ها وظیفه دارند، مانع از تماس مستقیم بین اجزای غلتان شوند. این قفسه ها که در داخل رینگ وجود دارند، بر اساس عملکرد خود موجبات کاهش اصطکاک و گرما را در بیرینگ ایجاد می نمایند. این قفسه ها می توانند موجب نگهداری اجزا غلتان را نیز فراهم آورند. این نگهداری درحالی است که تنظیمات بیرینگ بر اساس رینگ های قابل تفکیک مثل رولبرینگ و بلبرینگ تشکیل شده باشد. در انواع بیرینگ ها می توان حالت های رولبرینگ های سوزنی و رولبرینگ های استوانه ای را معرفی نمود. قفسه ها از دیگر وظایفی که دارند این است که، اجزای غلتان در برینگ ها را به جهت به حداقل رساندن شرایط اصطکاک، مسیر دهی می نمایند. این حالت شبیه به رولبرینگ های سوزنی و یا استوانه ای در برینگ ها است. از طرفی می توان گفت استفاده از قفسه ها در داخل بیرینگ ها، موجبات نگهداری و افزایش روانکاری در بیرینگ ها را نیز شامل می شوند. بر همین اساس، به دلیل این که قفسه های بیرینگ ها، در مجاورت با مواد شیمیایی بوده و تحت تاثیر بار های مختلف می باشند، برای استفاده از آن ها، باید نوع مخصوص مطابق با کاربری که مدنظر دارید را انتخاب نمایید.

معرفی انواع جنس و وظیفه قفسه ها در بلبرینگ و رولبرینگ 

معرفی انواع قفسه ها بر اساس متریال استفاده شده در آن

قفسه های فیبری
به قفسه های های پلی آمیدی یا قفسه های فیبری Polyamide Cages نیز گفته می شود. این قفسه ها تطابق پذیری خوبی با گریس دارند، از طرفی این قفسه ها در ردیف قفسه رولبرینگ و بلبرینگ ها می باشند. این قفسه ها به خاطر وزن سبکی که دارند، موجبات تسریع در فرایند بیرینگ ها را با دقت بالا ایجاد می نمایند. با استفاده از این قفسه ها سایش و اصطکاک با اجزاء غلتان به حداقل ممکن خواهد رسید. این قفسه ها به طور همزمان از قابلیت خاصیت چقرمگی و استحکام بالا برخوردارند. استفاده از این قفسه ها در دمای بیشتر از 120 درجه سانتی گراد و یا دمای کمتر از منفی 40 سانتی گراد جایز نمی باشد. در محیط خلا نیز از این قفسه ها نباید استفاده نمود.

قفسه های فولادی
در بیشتر رولبرینگ های مخروطی و یا بشکه ای و بلبرینگ های شیار عمیق، از حالت پرس شده قفسه ها استفاده می شود. این نوع از قفسه ها که به قفسه های فولادی Steel Cages معروف می باشند، از استحکام بالا و البته وزن کمی برخوردارند به همین خاطر می توانند در عملیات های سخت، موجبات کاهش اصطکاک و کاهش سایش را موجب شوند. این قفسه ها در رینگ های ماشینکاری شده در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار گرفته می شوند. در مواردی که شرایط ترک خوردگی فصلی برای قفسه های برنجی امکان دارد، استفاده از این قفسه ها گزینه مناسبی خواهد بود. این قفسه ها توانایی تحمل تا دمای 300 درجه سانتیگراد را دارند. روغن های مصنوعی و یا معدنی بر آنها بی تاثیر می باشند. رطوبت می‌تواند شرایط زنگ زدگی را در این قفسه ها ایجاد نماید.

قفسه های فولادی 

قفسه های برنجی Brass Cages
این نوع از قفسه ها که به قفسه های برنجی Brass Cages مشهور است، به طور معمول در بلبرینگ ها و رولبرینگ های متوسط و یا کوچک استفاده می‌شوند. قیمت این نوع از قفسه های فولادی نسبت به قفسه های دیگر گران تر است. روغن های روان کار برای این نوع از قفسه ها که در راستای آلیاژ بلبرینگ می باشد، بی ‌تاثیر خواهد بود. دمای بالاتر از 300 درجه سانتیگراد برای این قفسه ها موجبات ایجاد مشکل را به همراه خواهد داشت وجود آمونیاک می تواند، ترک خوردگی های فصلی را در این نوع از قفسه ها تشدید بخشد.

اگر به دنبال خرید بهترین انواع بلبرینگ و رولبرینگ از برترین تولیدکننده بلبرینگ و رولبرینگ هستید، با ما در فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده اند تا در هر ساعتی از روز پاسخگوی سوالات شما باشند.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000