بلبرینگ اسپیندل چیست

در این مقاله از دانشنامه بلبرینگ به معرفی دقیق و کاربرد اسپیندل‌ها و همچنین بلبرینگ‌های مورد استفاده در اسپیندل‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه نیز در رابطه با ویژگی‌های بلبرینگ اسپیندل‌ها و کاربردشان توضیح خواهیم داد پس اگر خواهان افزایش اطلاعات خود در زمینه بلبرینگ اسپیندل‌ها هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. خوب است بدانید که برخلاف تصور اکثر افراد، اسپیندل یک ابزار نیست بلکه به عنوان اصلی‌ترین بخش دستگاه‌های تراش شناخته می‌شود و نقش چرخنده را ایفا می‌کنند. در واقع اسپیندل موتوری است که برای چرخش در سرعت‌های بالا طراحی شده است و بیشتر در دستگاه‌هایی مانند ماشین های فرز CNC استفاده می شود. موتورهای اسپیندل بنا به ماهیت خود به منظور چرخش با سرعت‌های بسیار بالا طراحی شده‌اند به زبان ساده هر محوری که در دستگاه تراش می‌چرخد را به نوعی می‌توان اسپیندل نامگذاری کرد. اسپیندل بر اساس کاربردهای گوناگونی که در صنایع مختلف دارد به چهار نوع تقسیم می‌شوند:

  1. اسپیندل تسمه ای (belt spindle)
  2. اسپیندل کوپل مستقیم (direct drive spindle)
  3. اسپیندل گیربکسی شکل (gearbox spindle)
  4. اسپیندل های یکپارچه (built spindle)

مشخصات بلبرینگ اسپیندل

حال که با اسپیندل و کاربرد آن آشنا شدید، قصد داریم تا شما را با بلبرینگ‌هایی که در اسپیندل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم. اسپیندل‌ها خود از قطعات فراوانی تشکیل شده‌اند که مهم‌ترین آن بلبرینگ اسپیندل است بنابراین نوع بلبرینگ مورد استفاده در سرعت و کارکرد هرچه بهتر اسپیندل‌ها می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد. بهترین نوع بلبرینگ‌های مورد استفاده در اسپیندل‌ها بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای هستند که در زیر بخشی از نقاط قوت این بلبرینگ‌ها را بازگو می‌کنیم تا متوجه وجه تمایز آن‌ها شوید:

  • بلبرینگ تماس زاویه‌ای تحمل بارهای مختلفی از جمله شعاعی، محوری و حتی ترکیبی از هر دو بار را دارند.
  • کم لرزش بودن
  • کم صدا بودن
  • و همچنین دوربالا بودن این نوع از بلبرینگ‌ها

مشخصات بلبرینگ اسپیندل

کاربرد بلبرینگ اسپیندل

کاربرد اصلی بلبرینگ‌ اسپیندل در افزایش سرعت اسپیندل است. در واقع به این بلبرینگ‌ها، بلبرینگ‌های دوربالا یا سرعت بالا گفته می‌شود. البته سرعت و میزان دور بلبرینگ‌ها به موارد مختلفی بستگی دارد. باید بدانید که بلبرینگ‌ها به 3 روش پشت به پشت، رو در رو و یا کنار هم، قرار داده می‌شوند که هر کدام از این نوع چیدمان می‌تواند در تغییر سرعت بلبرینگ‌ها اثرگذار باشند. برای درک بهتر، زمانی که بلبرینگ‌ها به حالت عادی در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند تاثیر چندانی بر سرعت آن‌ها ندارد و فقط می‌تواند بار محوری را در یک جهت تحمل کند اما زمانی که بلبرینگ اسپیندل‌ها به صورت رو در رو قرار بگیرند توانایی تحمل بار از هر دو طرف را دارند زیرا بار هر طرف را یکی از بلبرینگ‌ها بر عهده می‌گیرد و اما زمانی که پشت به پشت هم قرار می‌گیرند، زمانی که فشاری بر بلبرینگ اسپیندل وارد می‌شود این بار را یک بلبرینگ می‌تواند از هر دو طرف مهار کند به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که این روش به نسبت دو روش قبلی مناسب‌تر است و می‌تواند مقاومت بلبرینگ‌ها را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. همچنین میزان بار خارجی و پیش بار خارجی وارد بر بلبرینگ می‌تواند در سرعت بلبرینگ‌ها تاثیرگذار باشد. همچنین از دیگر مواردی که در سرعت بلبرینگ ها تاثیرگذار است میزان اتلاف گرما و نوع رونکارها همچون گریس و روغن است.

کاربرد بلبرینگ اسپیندل

ویژگی های بلبرینگ اسپیندل

بنابر توضیحاتی که دادیم لازم است بدانیم که تهیه یک بلبرینگ مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. و از آنجایی که بلبرینگ‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است در هنگام خرید آن‌ها دچار سردرگمی شوید، به تعدادی از نکات مهمی که در هنگام خرید بلبرینگ‌های مناسب باید مد نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم تا بتوانید در هنگام خرید آن‌ها هوشمندانه عمل کنید. در هنگام خرید بلبرینگ اسپیندل‌ها باید به میزان فضای موجود، مقدار بار وارده، جهت بار وارده، مقدار دقت، میزان استحکام، مقدار سرعت دمای کاری، میزان لرزش، مقدار آلودگی محیط و ... دقت کنید همچنین از دیگر موارد پر اهمیت در انتخاب بلبرینگ می‌توان به میزان دمای مجاز آن‌ها اشاره کرد. دمای مجاز برای بلبرینگ اسپیندل‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد به طور مثال جنس قفسه بلبرینگ و جنس ساچمه بلبرینگ در تعیین کردن میزان دمای مجاز پراهمیت است که هر کارخانه بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کند دمای مجاز را تعیین می‌کند که برای اطلاع از این مورد باید قبل از خرید، کاتالوگ آن کارخانه را مورد بررسی قرار دهید. شما عزیزان می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت انواع بیرینگ به فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000