بلبرینگ ایگرگ چیست

شاید در مورد بلبرینگ‌های ایگرگ چیزهایی شنیده باشید، این نوع بلبرینگ‌ها که با نام Y - BEARING شناخته می‌شوند، دارای محفظه HOUSING است و در نساجی، انواع ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی و ... دارای کاربرد هستند. این بلبرینگ ‎ها در اصل بسیار شبیه به بلبرینگ‌های شیار عمیق هستند که کاسه نمد در دو طرف آن وجود داشته و سطح بیرونی دارای قوس است و همچنین محفظه آن‌ها از چدن و یا فولاد ساخته شده است. در این مقاله از دانشنامه بلبرینگ می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که بلبرینگ ایگرگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بلبرینگ ایگرگ چیست؟

دانشنامه بلبرینگ عرضه بلبرینگ ایگرگ

امروزه بلبرینگ‌های ایگرگ با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. این بلبرینگ‌ها، این شرایط را فراهم می‌کنند که ناهمراستائی های اولیه شافت را برطرف کنند، اما از طرفی دیگر امکان حرکت در حالت محوری را نخواهد داشت به همین دلیل، برای استفاده از آن‌ها باید همیشه طول شافت کوتاه باشد و از واشرهای فلزی موجدار استفاده شود. این کار کمک می‌کند که در حرارت و یا عوامل متعدد دچار انبساط حرارتی نشود. قطعا این را می‌دانید که بلبرینگ‌ها انواع مختلفی دارند و هر صنعتی باید متناسب با دستگاه مورد استفاده از مناسب‌ترین نوع بلبرینگ استفاده کند. این قطعه صنعتی را از هرجایی می‌توانید خرید کنید؛ اما یادتان باشد که در نظر گفتن کیفیت آن یکی از موارد مهمی است که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود. دانشنامه بلبرینگ عرضه بلبرینگ ایگرگ در سایز و اندازه‌های مختلف است و کیقیت قطعه خریداری شده را به شما تضمین می‌دهد. اما به نظر شما چرا از بلبرینگ‌های ایگرگ استفاده می‌کنیم؟ موارد زیر از مهمترین دلائل استفاده از این نوع بلبرینگ هستند:

  • طراحی ساده
  • نصب آسان ایگرگ بلبرینگ در انواع یاتاقان
  • عدم نیاز به نگهداری
  • قابل خریداری در ابعاد و اندازه‌های مختلف
  • کاهش هزینه‌های نگهداری
  • امکان تعویض آسان
  • کاهش سر و صدا

دانشنامه بلبرینگ عرضه بلبرینگ ایگرگ

کاربرد بلبرینگ ایگرگ

همان‌طور که گفتیم، امروزه صنایع مختلفی از این نوع بلبرینگ استفاده می‌کنند به عنوان مثال، کاربرد بلبرینگ ایگرگ را می‌توان در ماشین آلات کشاورزی دید، همچنین در بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی می‌توان از این نوع بلبرینگ استفاده‌های زیادی داشت، به غیر از این دو مورد، ماشین آلات نساجی می‌تواند یکی دیگر از کاربردهای مهم بلبرینگ ایگرگ باشد. بلبرینگ ایگرگ دارای انواع مختلفی است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلبرینگ با طوقه قفلی نا متقارن و پیچ بی سر: حلقه‌های داخلی این نوع بلبرینگ، به دو صورت کشیده از یک سمت و دو سمت تولید می‌شوند و مهمترین کارائی آن این است که باعث تثبیت محکم شافت می‌شود. در حلقه‌های بلبرینگ با طوقه قفلی نا متقارن و پیچ بی سر، سوراخ‌های روانکاری وجود دارد و طوقه آن باعث تثبیت شافت می‌شود.
  • بلبرینگ با سیستم قفل کننده پیچ بی سر: در این نوع بلبرینگ، دو پیچ بی سر در داخل رینگ داخلی برینگ‌ها قرار داشته که باعث تثبیت بلبرینگ می‌شود .بیشترین کاربرد این بلبرینگ جهت چرخش شافت متغیر است. مانند مورد قبلی، در این گونه بلبرینگ نیز، دو سوراخ جهت روانکاری در حلقه‌ی بیرونی آن‌ها وجود دارد.
  • بلبرینگ با بوش تبدیل: بلبرینگ با بوش تبدیل، یکی از انواع بلبرینگ ایگرگ است و کاربرد آن در زمانی است که تغییر دور، بین کم و زیاد مدنظر باشد. بلبرینگ با بوش تبدیل بطور همزمان بار محوری و شعاعی تحمل می کند و در دو دسته سوراخ روانکاری و بدون سوراخ روانکاری تولید می گردد.
  • تثبیت با انطباق تداخلی: این نوع بلبرینگ‌ها یاب انطباق تداخلی جا زده می‌شوند و اصول تولید آن‌ها بدون سوراخ و روانکاری است.بلبرینگ‌های ایگرگ، نسبت به سایر بلبرینگ ها متمایز هستند و اکثرا در دو طرف خود کاسه نمد داشته و سطح خارجی آن‌ها دارای قوس خاصی است. تحمل بار و فشار این بلبرینگ ها شعاعی، محوری می‌باشد. نمد استفاده شده در این نوع بلبرینگ، مالشی است و اکثر در ماشین آلات کشاورزی، صنایع و کارخانه ها کاربرد دارد.

همان طور که گفته شد، امروز بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها به استفاده از بلبرینگ نیازمند هستند. کاربرد بلبرینگ ایگرگ را می‌توان در نساجی، تجهیزات و وسائل ورزشی، سیستم‌های کارواش، ماشین آلات کشاورزی و ... دید. دانشنامه بلبرینگ عرضه بلبرینگ ایگرگ است و شما با خیال راحت و به سادگی می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را از این فروشگاه خریداری کنید و یا اینکه به صورت آنلاین سفارش دهید. شما می‌توانید به صورت تلفنی با کارشناسان دانشنامه بلبرینگ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000