جدول سایز رولبرینگ

یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید رولبرینگ و بلبرینگ ابعاد آن است. از آن جا که برندهای مختلفی تولید کننده انواع رولبرینگ و بلبرینگ هستند، ممکن است لازم باشد یک معیار استاندارد برای اندازه های برینگ های مختلف در دسترس افراد قرار دهند. این کار به انتخاب متناسب تر و هر چه بهتر برینگ ها از هر برندی کمک خواهد کرد به همین دلیل جدول سایز رولبرینگ  طراحی شده است. مدل و اندازه رولبرینگ ها معمولا تحت عنوان شماره فنی بر روی آن ها حک شده است. به مرور زمان که از رولبرینگ استفاده می شود یا در اثر تعمیرات مختلف ممکن است این مشخصه ساییده شود و از بین برود. در چنین شرایطی لازم است ابعاد آن با استفاده از ابزار مخصوص اندازه گیری شود. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی جدول سایز رولبرینگ و چگونه اندازه گیری رولبرینگ بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 جدول سایز رولبرینگ

استاندارد ابعاد رولبرینگ

ممکن است این سوال پیش آید که اندازه های موجود در جدول سایز رولبرینگ چگونه اندازه گیری می شوند. کولیس نوعی خط کش  دقیق برای اندازه گیری  است. این ابزار از دو شاخک تشکیل شده که در دو طرف فضای مورد نظر قرار می گیرد و سپس عدد مربوط به آن از روی خط کش خوانده می شود. به همین دلیل استفاده از آن برای اندازه گیری قطر داخلی و خارجی و ابعاد نسبتا کوچک مناسب است. در یک رولبرینگ با قطرهای داخلی و خارجی، کولیس می تواند هر دو قطر را با دقت خوبی اندازه گیری کند. امروزه کولیس های دیجیتالی دقت در اندازه گیری ها را بالا برده اند و امکان خطای انسانی را به خوبی کنترل نموده اند. اندازه های ثبت شده در جدول سایز رولبرینگ ها نیز با روش هایی با همین دقت اندازه گیری و ثبت می گردد. جدول سایز رولبرینگ ویژگی هایی اعم از طول، عرض، قطر، سری و مدل را در خود جای داده است. این اندازه ها بر اساس واحدهای مختلف اندازه گیری بیان می شوند. بنابراین بهتر است کمی آگاهی درباره تبدیل واحدهای اندازه گیری مختلف داشته باشیم. از مهم ترین واحدهای اندازه گیری که برای رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به کار می رود اینچ، سانتی متر، میلی متر است. سیستم متریک که بر اساس سیستم اندازه گیری جهانی یعنی SI تنظیم می شود، تمامی اندازه ها را با واحدهای استاندارد ثبت می نماید. اغلب کشورهای صنعتی دنیا ابعاد رولبرینگ های تولیدی خود را با واحد میلی متر در جدول سایز رولبرینگ اعلام می کنند و به کار می برند. اما هستند کشورهایی که هنوز هم از واحد اینچ استفاده می کنند. هر اینچ حدود 25.4 میلی متر است و می توان با این معیار اندازه را به صورت میلی متر بیان کرد. آمریکا، هند و بریتانیا در تولید انواع رولبرینگ از واحد اینچ استفاده می کنند. به این ترتیب، برای کار کردن با جدول سایز رولبرینگ بهتر است برخی از این تبدیل واحدها را بدانیم. ناگفته نماند که رولبرینگ هایی که بر اساس سیستم متریک ساخته می شوند، در دستگاه هایی به کار می روند که با همان سیستم متریک ساخته و پرداخته می شوند. همین مساله در مورد رولبرینگ های اینچی نیز برقرار خواهد بود. این کار امکان هر گونه خطا در عملکرد دستگاه های صنعتی را از بین خواهد برد. شاید برای شما هم جالب باشد تا درباره جدول رولبرینگ استوانه ای اطلاعاتی کسب کنید، برای این منظور می توانید به صفحه ای با همین عنوان در بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید.

استاندارد ابعاد رولبرینگ

دانشنامه بلبرینگ فروشگاهی مطمئن برای خرید انواع رولبرینگ با اندازه استاندارد

انواع رولبرینگ های اینچی و متریک متنوعی در بازار موجود هستند که افراد بر اساس نیاز خود آن ها را خریداری می کنند. فروشگاه دانشنامه بلبرینگ با فراهم آوردن انواع مدل های رولبرینگ با اندازه های مختلف، امکان خریدی راحت و متناسب با نیاز افراد را فراهم کرده است. برای اطلاع از نحوه خرید و ثبت سفارش می توانید به وبسایت دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایید و با اطمینان خاطر خرید کنید.

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000