بلبرینگ سیمان چیست؟

ما در این مقاله از سری مقالات دانشنامه بلبرینگ تصمیم گرفته ایم که به صورت مختصر و مفید در مورد معرفی بلبرینگ سیمان، اطلاعاتی را خدمت شما خوانندگان و مشتریان گرامی عرضه کنیم. همانطور که می دانید صنایع سیمان جزو صنایع سنگین و بسیار با اهمیت در هر کشوری به شمار می ‌آیند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و صنعت سیمان جزو صنایع حیاتی در کشور به حساب می آید. به همین جهت نیز می بایست از ابزار و تجهیزات کاملا به روز و مطابق با استانداردهای جهانی در این صنعت استفاده کرد. اصلی ‌ترین تجهیزات و ابزار آلاتی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌ گیرند، تجهیزات دوار هستند و جزو حساس ترین تجهیزات نیز به شمار می آیند. این تجهیزات در اصل با استفاده از بلبرینگ کار می‌ کنند. در واقع اصلی ترین و حساس ترین قطعات این تجهیزات انواع مختلف بیرینگ های سیمان هستند. در ادامه در مورد ویژگی های خاص و منحصر به فرد بلبرینگ های سیمان و نحوه کارکرد آن ها توضیحات بیشتری برای شما ارائه خواهیم داد.

بلبرینگ های صنایع سیمان چه ویژگی هایی دارند؟

بلبرینگ های صنعت سیمان از ویژگی‌ها و طراحی های ویژه ای برخوردار هستند. هر کدام از بلبرینگ هایی که در صنایع سیمان کاربرد دارند، بسته به نوع و طراحی و همچنین بسته به مکان و محل مورد استفاده آن ها ویژگی های خاص خود را دارند، که در ادامه به صورت لیست به برخی از این ویژگی ‌ها اشاره کرده ایم:

  • اولین ویژگی که می توان برای بلبرینگ سیمان برشمرد توانایی و قابلیت بالا در حمل بارهای سنگین است. این بلبرینگ ها به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد و همچنین به دلیل جنس و متریال تشکیل دهنده دارای مقاومت و توان بسیار زیادی در برابر بارهای سنگین هستند.
  • ویژگی دوم که بسیار هم حائز اهمیت است، نیاز بسیار کم این بلبرینگ ها به روانکاری است. غالبا در ماشین آلات صنعتی مختلف بلبرینگ ها نیاز به روانکاری در بازه های زمانی مشخص دارند. این در صورتی است که بلبرینگ های به کار رفته در صنعت سیمان نیاز به روانکاری در بازه های زمانی کوتاه ندارد.
  • دوام و طول عمر بالای این بلبرینگ ها نیز جزو ویژگی برتر آن ها به شمار می آید. در صورتی که شما از بلبرینگ سیمان استفاده کنید، متوجه خواهید شد که در طول عمر آن نسبت به انواع مختلف بلبرینگ های ماشین آلات صنعتی و همچنین صنعت خودروسازی بالاتر بوده و کیفیت و کارکرد به مراتب بهتری نیز ارائه خواهند کرد.
  • برخورداری از دور بالا نیز جزو ویژگی های منحصر به فرد بلبرینگ های سیمان طبقه‌ بندی می ‌شود. غالبا تجهیزات و ابزارآلات صنعت سیمان به صورت دوار هستند و باید در این تجهیزات از بلبرینگ هایی استفاده شود که قابلیت چرخش در دورهای بالا و با سرعت زیاد را داشته باشند.

بلبرینگ های صنایع سیمان چه ویژگی هایی دارند؟

بیرینگ های پر کاربرد در صنعت سیمان

در صنعت سیمان رولبرینگ ساچمه بشکه ای که با نام رولبرینگ بشکه ای نیز معروف است، بسیار پرکاربرد بوده و جزو بیرینگ های حساس و حیاتی در صنایع سیمان به شمار می آید. از جمله ویژگی های برجسته این محصول قابلیت حمل بار سنگین از دو طرف است. رولبرینگ بشکه ای از دو ردیف ساچمه بشکه ای شکل برخوردار است که همین مسئله باعث افزایش مقاومت و توانایی آن برای حمل بارهای سنگین شده است. به همین جهت نیز آن را با نام بیرینگ قدرتی می ‌شناسند. البته غیر از رولبرینگ های بشکه ای انواع مختلف بیرینگ ها دیگر نیز در صنعت سیمان کاربرد دارند که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • بلبرینگ های شیار عمیق از جمله بیرینگ هایی هستند که در صنعت سیمان کارایی به نسبت محدودتری دارند. کاربرد این نوع بلبرینگ نسبت به رولبرینگ بشکه ای کمتر است.
  • نوع دیگر بر این که در صنعت سیمان استفاده های زیادی دارد با نام رولبرینگ مخروطی شناخته می شود. این نوع رولبرینگ نیز در انواع مختلف یک، دو، سه و چهار ردیف ساچمه تولید می شود و تمامی این انواع نیز در صنعت سیمان کاربرد دارند.
  • نوع دیگر با نام رولبرینگ استوانه ای شناخته می شود که این نوع نیز کاربرد به نسبت بالایی در صنایع سیمان دارد.

در صورتی که در مورد خرید بیرینگ های صنعت سیمان نیاز به دریافت توضیحات بیشتر داشتید، می‌ توانید از طریق لینک ‌های ارتباطی با کارشناسان فروش دانشنامه بلبرینگ در تماس باشید تا شما را به صورت کامل در مورد انواع مختلف این محصولات راهنمایی کنند.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000