جدول ابعاد بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ ها در اندازه ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف مانند سایش، شماره فنی آن ها قابل نمایش نباشد. به همین علت برای اندازه‌گیری آن ها باید با مراجعه به جدول محاسبات بلبرینگ بتوانید اندازه آن را مشخص کنید. همانگونه که می‌ دانید، برای شناسایی اندازه و نوع بلبرینگ، شماره فنی به عنوان مهم ترین مولفه شناخته می ‌شود. این شماره بر روی بلبرینگ یا روی پلاستیک و جعبه آن درج شده است. علاوه بر این که به دلیل سایش قطعه ممکن است شماره درج شده بر روی بلبرینگ از بین برود، جعبه ها و محفظه های پلاستیکی نیز ممکن است به دلایل مختلفی اعداد و ارقام موجود بر روی خود را از دست بدهند.
معمولاً اعداد، یا ترکیبی از حروف و اعداد به عنوان شماره فنی که شاخص روش طراحی و ابعاد خارجی بلبرینگ است، بیان می شوند. حرف یا رقم اول به عنوان نوع بلبرینگ، دو رقم بعدی مشخص کننده ابعاد بلبرینگ و دو رقم آخر نیز قطر داخلی بلبرینگ را بیان می‌ کنند. در این بین حالت های خاصی نیز وجود دارد که ممکن است اعداد مربوط به نوع بلبرینگ بر روی آن حک نشوند.
در کنار محاسباتی که برای اندازه و ابعاد بلبرینگ انجام می گیرد، امروزه با روش های مختلف می توانید میزان عمر بلبرینگ را نیز اندازه گیری کنید. همچنین در این زمینه بد نیست بدانید دلایل مختلفی می‌ توانند در طول عمر بلبرینگ اثرگذار باشند. بلبرینگ قیمت های متنوعی دارد اما شما می توانید بهترین قیمت را با بالاترین کیفیت در دانشنامه بلبرینگ تهیه کنید.

round-floor-bearing-dimensions-table.jpg

نحوه محاسبه عمر بلبرینگ

بلبرینگ به عنوان یکی از مهم ترین قطعات و پرکاربردترین وسایل در تجهیزات مکانیکی شناخته می شوند. با توجه به ظرافت و حساسیت بالایی که بلبرینگ ها دارند، معمولاً به هنگام خرید و استفاده از آن ها دقت کافی به خرج داده می ‌شود. بلبرینگ ها با سرعت بسیار بالایی که دارند، پس از مدتی ممکن است با خرابی یا فرسودگی مواجه شوند. بلبرینگ هایی که با نام بلبرینگ سرعت بالا شناخته می ‌شوند، با اصطکاک و گرما در سرعت های بالا، با خفگی، شکستگی و لغزش مواجه می شوند. در این بین انتخاب بلبرینگ مناسب و همچنین استفاده از راهکارهای پیشگیرانه می ‌تواند کمک کند تا در سرعت بالا بتوانید از عملکرد بهبود یافته بلبرینگ بهره ببرید.
در این بین عوامل مهمی می توانند در چرخه طول عمر بلبرینگ تاثیر گذار باشند. روانکاری مناسب، نحوه خارج کردن بلبرینگ، نصب بلبرینگ، مراقبت از وضعیت بلبرینگ و هم راستا سازی بلبرینگ، به عنوان روش های موثر برای افزایش عمر بلبرینگ بیان می شوند. توجه داشته باشید که اهمیت دادن به روش های فوق، می تواند علاوه بر افزایش طول عمر بلبرینگ، موجب کاهش هزینه ها و کاهش تعمیرات شود.
نکات مهمی وجود دارند که به شما در انتخاب و خرید بلبرینگ می ‌توانند کمک کنند. خرید از یک فروشگاه معتبر و انتخاب بلبرینگ از برندی بزرگ، می تواند به عنوان یک اصل مهم در خرید بلبرینگ شناخته شود. بررسی جنس بلبرینگ و شماره فنی آن نیز، از دیگر نکات برای خرید بلبرینگ به شمار می روند.
نحوه محاسبه عمر بلبرینگ نیز به این صورت است که باید باری که این قطعات حمل می ‌کنند و سرعت عملیاتی آن ها محاسبه شود. عمر اسمی بلبرینگ که نخستین بار توسط انجمن ABMA بیان شد، امروزه مورد تایید اکثر تولید کنندگان و مصرف کنندگان بلبرینگ قرار گرفته است.

نحوه محاسبه عمر بلبرینگ

اندازه گیری ابعاد بلبرینگ

برای اندازه گیری ابعاد بلبرینگ می توان به راحتی از یک کولیس استفاده کرد. در واقع کولیس به عنوان دقیق ترین ابزار، کمک می کند تا سایز انواع بلبرینگ را بتوانید به دست آورید. این اندازه‌ گیری به راحتی قطر خارجی (OD)، قطر داخلی (ID) و عمق بلبرینگ ها (W) را به شما نمایش می دهد.
کولیس های دیجیتالی در این زمینه، می توانند برای اندازه گیری گزینه ‌های مناسب تری باشند. معمولاً اعداد و حروف ۵ رقمی به عنوان سایز بلبرینگ بر روی بلبرینگ یا جعبه آن ها حک شده اند.
به عنوان مثال برای پیدا کردن شماره فنی بلبرینگ ترکیب زیر، بر روی بلبرینگ حک می شود.
پسوند + شماره فنی بلبرینگ + پیشوند = شماره فنی بلبرینگ
رقم یا حرف اول نوع رولبرینگ یا بلبرینگ را نشان می دهد.
در این زمینه جدول اعداد و شماره فنی بلبرینگ ها به شما اطلاعات بیشتری بیان می کند. به عنوان مثال برخی اعداد نمایانگر بلبرینگ شیار عمیق و بخشی دیگر، بلبرینگ های تماس زاویه ای و مدل های دیگری را نمایش می دهند.
پیشوند و پسوندهای قرار گرفته در فرمول بیان شده نیز، هرکدام اطلاعات کافی در مورد اندازه و مدل بلبرینگ را در اختیار کاربر قرار می دهند.
مجموعه دانشنامه بلبرینگ به عنوان مرکز تخصصی ارائه انواع بلبرینگ ها، در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می دهد. برای خرید انواع بلبرینگ و کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با ما در دانشنامه بلبرینگ ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000