نحوه بستن یاتاقان متحرک

نام دیگر یاتاقان های متحرک، دسته پیستون است . محل قرار گیری این نوع یاتاقان داخل شاتون است. یاتاقان متحرک با میل لنگ در تماس است و مانع از تماس شاتون و میل لنگ می شود. مهم ترین ویژگی یاتاقان های متحرک این است که این قطعه با دسته پیستون حرکت می کند و باعث می شود که میل لنگ حرکت دورانی داشته باشد. نحوه بستن یا تعویض یاتاقان های متحرک خودرو یک مهارت است که معمولا توسط تعمیرکاران و متخصصان این فن انجام می شود، اما این به این معنا نیست که افراد عادی نمی توانند این کار را انجام دهند. با رعایت برخی موارد و دیدن فیلم های آموزشی که در فضای اینترنت وجود دارد به راحتی می توان یاتاقان های متحرک را نصب یا تعویض کرد.

روش نصب و تعویض یاتاقان روی میلنگ خودرو

در مرحله اول یاتاقان ها باید با دقت تمیز شوند. برای این منظور از پارچه تمیز و روغن استفاده کنید. ذرات ریز و کثیفی می تواند یاتاقان را کثیف کند به همین دلیل باید از تمیزی کار مطمئن شوید. هنگام کار کردن با یاتاقان هایی که کلاهک آنها ترک خورده است مراقب باشید. قبل از هر کاری از اینکه کلاهک یاتاقان از قبل علامت گذاری شده است اطمینان حاصل کنید.

روش نصب و تعویض یاتاقان روی میلنگ خودرو

وجود کثیفی و شکستگی در یاتاقان باعث می شود که این قطعه به درستی در جای خود قرار نگیرد. بررسی ظاهری این قطعه، آزمایش های بعدی و مراحل مورد نیاز برای بازسازی را مشخص می کند. بعد از تمیز کاری از حلال های مناسب و مواد پاک کننده استفاده می شود. در موتور های کار کرده قبل از نصب پوسته ها باید محفظه مربوط به یاتاقان چک شود. برای پیدا کردن اعوجاج های بیضوی لازم است قطر محفظه را در سه نقطه اندازه گیری کنید. اگر تمام مولفه ها درست و مناسب بودند می توانید پوسته های یاتاقان جدید را نصب کنید. برای انجام این کار خط یاتاقان، و محور میل لنگ با دقت بسیار زیاد به وسیله یک دستمال مایکروفایبرر بدون پرز، تمیز می شود. قبل از نصب، همیشه پوسته یاتاقان های جدید و قبلی را با هم مقایسه کنید. این تنها راه انتخاب درست یاتاقان از کاتالوگ است. به طور مثال پوسته ها را می توان بر حسب عرض یاتاقان، شیار روغن، محل قرا گرفتن سوراخ روغن و قفل ها با هم مقایسه کرد.

وقتی تمام پوسته ها نصب شد، تمام سطوح آن روغنکاری می شوند. بعد از روغنکاری میل لنگ به راحتی و بدون هیچ کجی یا نابرابری نصب می شود بعد از آن می توانید کلاهک پوسته ها را در جای خود قرار دهید. قبل از نصب میل لنگ، اندازه قطر های ثابت و متحرک را با ابزار اندازه گیری کنید تا از ثابت بودن آن اطمینان حاصل کنید. میل لنگ را در محل خود قرار دهید.

فیلم آموزش نصب و تعویض یاتاقان روی میلنگ خودرو

فیلم آموزش نصب و تعویض یاتاقان روی میلنگ خودرو

یاتاقان های متحرک به یاتاقان های ثابت شباهت بسیاری دارند. یاتاقان های متحرک برای تحمل بار های شعاعی تولید می شوند. این وسیله در واقع به عنوان یک تکیه گاه برای چرخ دنده است که می تواند قطعات متحرک را نگاه دارد و اصطکاک آنها را کم کند. اگر به دنبال یک روش خوب برای یادگیری تعویض یا نصب یاتاقان روی میلنگ خودرو هستید می توانید از طریق فیلم های آموزشی اقدام کنید. بهتر است عملیات نصب یاتاقان توسط یک فرد ماهر انجام شود. فیلم های آموزشی نیز به نحو حسن می توانند تا حد زیادی شما را برای تعویض یا نصب این قطعه در خودرو راهنمایی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه نصب، تعویض، خرید و فروش و ... انواع بلبرینگ می توانید از طریق سایت و مجموعه معتبر دانشنامه بلبرینگ اقدام نمایید. این مجموعه دارای تجربه ای بیش از سی سال در زمینه تامین انواع بلبرینگ مورد نیاز در صنعت، کشاورزی، خودرو و ... است.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000