هزینه یاتاقان زدن

هنگامی که موتور ماشین بیش از حد گرم شده یا صدای تلق و تلوق از آن شنیده می‌شود، باید سریعا منبع صدا را پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنید. در این شرایط مهمترین سوال این است که هزینه یاتاقان زدن چقدر است؟ در این مطلب از دانشنامه بلبرینگ هزینه تعمیر خرابی یاتاقان اتومبیل‌های مختلف شرح داده شده است.

 

هزینه تعمیر یاتاقان ماشین

عمر بلبرینگ غلتشی به عوامل متعددی از جمله تعداد سیکل‌های تنش و میزان بار وارد شده به اجزای غلتشی و غلتک‌های یاتاقان بستگی دارد. برخی از دلایل خرابی یاتاقان موتور خودرو عبارتند از:

  • تجمع آلودگی‌هایی مانند گرد و خاک روی سطح یاتاقان.
  • خوردگی یاتاقان.
  • عدم امکان عبور پیوسته جریان الکتریسیته از یاتاقان.
  • به کار بردن قطعاتی با جنس نامرغوب در هنگام تعمیر.
  • استفاده از روغن موتور نامرغوب و نامناسب.
  • عدم توجه به چراغ‌های پشت آمپر به ویژه چراغ روغن موتور.
  • سهل‌انگاری نسبت به ایرادات مکانیکی و تشدید مشکلات فنی خودرو.
  • عدم استفاده از موتور شور در زمان تعویض روغن.
  • تعویض دیرهنگام روغن و فیلتر روغن.
  • نشت روغن یا روغن‌سوزی.
  • خراب شدن اویل پمپ.
  • رانندگی با دور موتور بالا.

موارد ذکر شده از جمله مهمترین دلایل بروز خرابی در یاتاقان است که با بازدید و نگهداری صحیح از خودرو می‌توان از وقوع مشکلات آتی جلوگیری کرد. هزینه یاتاقان زدن به عوامل متعددی از جمله نوسانات قیمت ارز و وضعیت بازار بستگی دارد.

برای تعمیر موتور یاتاقان زده به پک واشر و مجموعه‌ای از یاتاقان‌های ثابت و کامل نیاز دارید که هر یک از این لوازم قیمت خاص خود را دارند. همچنین برای این منظور باید اویل پمپ، چسب موتور فابریک خودرو و بسیاری وسایل دیگر نیز تهیه کنید.  به یاد داشته باشید که هزینه تعویض یاتاقان از تعمیر آن بیشتر است.

هزینه تعمیر یاتاقان ماشین

هزینه یاتاقان زدن پراید

در بازار کنونی برای اینکه بتوانید خرابی یاتاقان و میل‌لنگ اتومبیل پراید خود را برطرف سازید، باید به طور میانگین مبلغ 1500000 هزار تومان به بالا پرداخت کنید. هزینه این تعمیرات همانطور که بیان شد، به تغییرات قیمت دلار نیز وابسته است. همچنین با توجه به افزایش قیمت نیروی کار بالطبع قیمت تعمیر یا تعویض یاتاقان پراید نیز بیشتر خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از تشدید خرابی اتومبیل خود با مشاهده اولین علائم یاتاقان زدن به تعمیرگاه مراجعه کنید. همچنین تعویض به موقع روغن موتور و استفاده از روغن باکیفیت و بدون ناخالصی را مدنظر قرار دهید.

هزینه یاتاقان زدن 206

برای اینکه هزینه یاتاقان زدن اتومبیل خود را متوجه شوید، می‌توانید شماره شاسی خودرو را در اختیار یک کارشناس قرار داده و از او اطلاعات کافی را دریافت کنید. برآورد قطعی هزینه تعمیر یا تعویض یاتاقان به دلیل نوسانات شدید قیمت در بازار قطعات یدکی اتومبیل امکان‌پذیر نیست. اما با در نظر گرفتن شرایط کنونی هزینه تعمیر یاتاقان و میل‌لنگ برای پژو 206 چیزی در حدود 1500000 تومان به بالا خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که طول عمر موتور یاتاقان زده و میزان حرکتی که بعد از بروز این مشکل با خودرو انجام داده‌اید، نیز روی هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. بنابراین بهتر است که موتور یاتاقان زده را تا حد امکان کمتر حرکت دهید و بدین ترتیب احتمال آسیب رسیدن به قطعات مهم را کمتر کنید.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000