گریس زدن به بلبرینگ | دستورالعمل گریسکاری

افرادی که در حوزه صنعت و تعمیرات قطعات مکانیکی فعال اند، مطلع هستند که گریس زدن به بلبرینگ تا چه اندازه می تواند در افزایش طول عمر آن موثر باشد. گریس کاری بلبرینگ باید به صورت تخصصی و اصولی انجام شود تا شاهد خرابی زودهنگام این ابزارها نباشیم. به همین خاطر، انتخاب بهترین گریس مناسب برای روانکاری و در نظر گرفتن دستورالعمل گریسکاری به شما این امکان را می دهد تا با خیالی راحت مراحل گریس کاری را برای بلبرینگ ها انجام دهید. پس با ما در ادامه این مقاله از دانشنامه بلبرینگ همراه باشید تا بیشتر با جزئیات گریس زدن به بلبرینگ ها آشنا شوید.

انتخاب گریس مناسب برای روانکاری

روانکاری بلبرینگ هایی که در دستگاه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار حائز اهمیت است. برای روانکاری بلبرینگ ها، نیاز به خرید گریس مناسب است. خود بلبرینگ ها و دیگر قطعات چرخشی در دستگاه های مکانیکی و صنعتی دارای خصوصیات متفاوتی هستند. بنابراین، انتخاب گریس مناسب برای روانکاری این بلبرینگ ها اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر گریس استفاده شده برای گریس کاری بلبرینگ با کیفیت تر باشد، طول عمر بلبرینگ نیز افزایش پیدا می کند.

انتخاب گریس مناسب برای بلبرینگ بستگی به نوع بلبرینگ نیز دارد. به طور مثال، بلبرینگ هایی که به صورت چرخش بالا کار می کنند، باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. به همین خاطر، یکی از بهترین گریس ها برای روغن کاری بلبرینگ های سرعت بالا، گریس های نسوزند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

گریس های اس کا اف به عنوان یکی از بهترین گریس های موجود در بازار شناخته می شوند. البته انتخاب این گریس ها برای گریسکاری بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. اما باید در نظر داشت که در مصارف صنعتی، طول عمر قطعات بسیار حائز اهمیت است. گریس های بی کیفیت موجود در بازار، نه تنها می توانند باعث روانکاری خوب بلبرینگ ها نشوند، بلکه می توانند باعث خرابی این بلبرینگ ها زودتر از موعد گردند.

انتخاب گریس مناسب برای روانکاری

گریس کاری دوره ای   

شاید در ابتدای کار به نظر برسد که گریس کاری فقط باید در ابتدا کار انجام شود و دیگر نیازی نیست که در حین کارکرد دستگاه ها، بلبرینگ ها گریس کاری شوند. ولی واقعیت نشان می دهد که گریس کاری دوره ای می تواند تاثیر بسیار زیادی روی طول عمر گریس ها داشته باشد. به همین خاطر، توصیه می شود که گریس کاری بلبرینگ به صورت دوره ای و تخصصی انجام شود.

البته در برخی از بلبرینگ ها مانند SEALD و SHIELD، امکان گریس کاری دوره ای وجود ندارد. چون این بلبرینگ ها اساسا نیازی به گریس کاری دوره ای نخواهند داشت. در صورتی که بلبرینگ به غیر از دو مدل از بلبرینگ های ذکر شده باشد، لازم است که هر چند وقت یک بار مراحل تجدید گریس انجام شود.

به منظور تعیین زمان گریس کاری دوره ای، لازم است که دستورالعمل های شرکت های تولید کننده گریس ها را  مطالعه و بررسی کنید. همچنین، در صورتی که تخصص کافی در زمینه گریس کاری بلبرینگ دارید، می توانید گریس کاری دوره ای را بر اساس دانش خودتان انجام دهید. به طوری که هر زمان متوجه شدید میزان گریس بلبرینگ کاهش پیدا کرده است، اقدام به تجدید گریس موجود در آن کنید.

گریس کاری دوره ای

دستورالعمل گریسکاری

گریس کاری بلبرینگ ها را می توان مطابق با دو روش دستی و مکانیکی انجام داد. در حال حاضر، سیستم های مکانیکی مختلفی وجود دارند که برای تزریق گریس به داخل بلبرینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها به صورت هوشمند و بر اساس برنامه ای که به آن ها داده می شود، می توانند مراحل گریس زدن به بلبرینگ را انجام دهند. از مزایای این دستگاه های سرنگ این است که خطای بسیار کمی دارد و می توان با کاهش خطا، از کم زدن یا زیاد زدن گریس به بلبرینگ جلوگیری کرد.

در صورتی که دستگاه سرنگ برای تزریق گریس به داخل بلبرینگ وجود نداشته باشد، می توان مراحل گریس کاری بلبرینگ را به صورت دستی انجام داد. بدیهی است که این کار باید به صورت تخصصی تر انجام شود. افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، ممکن است با زدن گریس زیاد به بلبرینگ، باعث خرابی آن شوند. بنابراین، رعایت دستورالعمل گریسکاری بلبرینگ بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن چشم پوشی کرد.

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000