رفع صدای یاتاقان

یاتاقان زدن یکی از مشکلات مهم مربوط به وسایل نقلیه موتوری است. پیش از اینکه موتور اتومبیل یاتاقان بزند، صدایی شبیه تلق و تلوق به گوش راننده می‌رسد. این مسئله به معنای این است که خودرو برای راه افتادن به نیروی زیادی نیاز دارد. بنابراین در صورت شنیدن این نشانه باید فورا آن را بررسی کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. در این زمان اگر موتور ماشین را سریعا خاموش نکنید، احتمال سوختن آن زیاد است. در این شرایط نیاز به باز کردن موتور به طور کامل و سرهم‌بندی آن از نو است. در این مطلب از دانشنامه بلبرینگ اطلاعاتی را درباره نحوه رفع صدای یاتاقان عنوان کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

تشخیص صدای یاتاقان

شنیدن صدایی شبیه به تق تق از موتور اتومبیل به ویژه در زمان گاز دادن و بالا بردن دور موتور به معنای این است که مشکلی در یاتاقان خودرو وجود دارد. این صدا شبیه صدای برخورد دو قطعه فلز به یکدیگر است. در این شرایط بهتر است که خودرو را متوقف کرده و فورا با یک تعمیرکار تماس بگیرید. همچنین امکان بردن ماشین به نزدیک‌ترین تعمیرگاه بدون روشن کردن موتور آن نیز وجود دارد.   

صدای یاتاقان ثابت و متحرک

در صورتی که یاتاقان ثابت موتور اتومبیل دچار مشکل شده باشد، صدایی منظم و مشابه غرش به گوش شما خواهد رسید. این صدا معمولا در اثر ساییده شدن یاتاقان‌های ثابت به وجود می‌آید. این در حالی است که یاتاقان‌های متحرک اگر خراب و ساییده شوند، در اغلب اوقات صدایی شبیه تق تق دارند. همچنین صدای ناشی از فرسوده شدن یاتاقان‌های متحرک نسبت به یاتاقان‌های ثابت مشخص‌تر و قابل فهم‌تر است. به یاد داشته باشید که خراب شدن یاتاقان‌های ثابت و متحرک در دورهای بالای موتور به ویژه در زمان شتاب‌گیری ماشین به صورت صدایی سرد، بلند و سنگین شنیده می‌شود.

صدای یاتاقان ثابت و متحرک

برای رفع صدای یاتاقان چکار کنیم؟

برای اینکه بتوانید صدای یاتاقان خودرو را رفع کرده یا به عبارتی از یاتاقان زدن اتومبیل جلوگیری کنید، لازم است که چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. انجام به موقع سرویس‌های روغن موتور اولین و مهمترین نکته در این زمینه است. همچنین بسیار مهم است که چکاپ خودرو را به درستی و در زمان‌های مقرر پیگیری کنید. برای رفع صدای یاتاقان زدن موتور اتومبیل از عدم وجود هرگونه نشتی یا عیب در رادیاتور اتومبیل، پمپ روغن، سیستم روغن‌رسانی و سایر قطعات مطمئن شوید. برای این منظور باید این موارد را به طور مداوم کنترل کرده و در صورت نیاز اقدام به ترمیم فوری آن‌ها کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000