اورینگ یعنی چی

در واقع این سوال برای افرادی که اولین بار نام اورینگ را می شنوند پیش می آید که اورینگ یعنی چی؟ اورینگ یک نوع درزبند مکانیکی است که اغلب به صورت شیار نشسته طراحی می شود. اورینگ را با جنس های متفاوتی تولید می کنند، اما اغلب آنها از جنس الاستومر به شکل چنبره ساخته می شوند. اورینگ کاربرد گسترده ای داشته و به دو صورت استاتیک و داینامیک مورد استفاده قرار می گیرد. اورینگ در انواع مختلفی تولید می شود که هرکدام خصوصیات و کاربرد متفاوتی دارد از این رو با شناخت نسبت به انواع اورینگ می توان بهترین و مناسب ترین مدل را خریداری کرد. اورینگ وسیله ای است که از آن به عنوان آب بند در اتصالات استفاده می کنند. برخی افراد اورینگ را با نام پکینگ یا مفصل توریک می شناسند. این وسیله یک قطعه مهم و کاربردی است که در طراحی ماشین ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی این قطعات به گونه ای است که در فشارهای زیاد بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند و با قدرت بالا عمل آب بندی را انجام می دهند. در کل اورینگ وسیله ای نرم و دایره ای شکل است که بین دو ماده سخت قرار می گیرد و به بهترین شکل عمل آب بندی را انجام می دهد. این محصولات مزایای بسیاری دارند از این رو به وفور و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

اورینگ O-RING چیست

اورینگ O-RING چیست

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد اورینگ یک واشر مکانیکی است که از آن به عنوان آب بند استفاده می شود. طراحی خاص و ساده اورینگ ها و قیمت ارزان آن ها سبب شده به وفور مورد استفاده قرار بگیرند اما بیشترین کاربرد این قطعات در طراحی ماشین آلات و آب بندی مواد متفاوت است. در نتیجه این سوال پیش می آید که اورینگ O-RING چیست؟  اولین اورینگ در سال 1896 توسط جی او لوندبرگ ساخته شد و از آن به عنوان قطعه ای در تسلیحات جنگی استفاده می کردند. ساخت اورینگ ها به گونه ای است که انعطاف پذیری بالا و قدرت ارتجاعی خوبی دارند و بدون اینکه آسیبی به آن ها وارد شود فشار را به خوبی تحمل می کنند. اورینگ O-RING به وسیله قالب های متفاوتی مانند اکستروژن، قالب گیری تزریقی و ... طراحی و تولید می شود و همانند دیگر محصولات انواع و اقسام متفاوتی دارد.

از انواع اورینگ می توان به اورینگ SBR و  NR، اورینگ NBR نیتریل، اورینگ HNBR، اورینگ وایتون، اورینگ EPDM، اورینگ Kalrez، اورینگ سیلیکون، اورینگ فلوروسیلیکون، اورینگ هایپالون و ... اشاره کرد. هر یک از این اورینگ ها ویژگی ها و کاربرد خاصی دارند از این رو باید بسته به نیاز خود بهترین نوع آن را تهیه کرد.

کاربرد اورینگ چیست؟

اورینگ یا همان آب بند به دلیل طراحی مکانیکی خاصی که دارد دارای کاربرد گسترده ای است در نتیجه این سوال برای افرادی که با انواع اورینگ سر و کار دارند پیش می آید که کاربرد اورینگ چیست؟

کاربرد اورینگ چیست؟

در واقع اورینگ نوعی آب بند است که با نصب مکانیکی صحیح فشار مکانیکی که در اثر برخورد سیال به وجود می آید را محاسبه می کند از این رو تا زمانی که فشار وارد شده به اتصال از فشار اورینگ بیشتر نشود، اورینگ به خوبی عمل آب بندی را انجام می دهد. در واقع کاربرد اورینگ درزگیری است که به دلیل طراحی بیرون آمدگی به خوبی سطوح را آب بندی می کند. از آن جایی که اورینگ در انواع متفاوتی تولید می شود در نتیجه هر کدام بسته به جنس، نوع طراحی و ... کاربرد مختلفی دارند. با این تفاسیر برای آگاهی نسبت به کاربرد اورینگ باید نسبت به تمامی مدل های آن آشنایی داشته باشید تا کاربرد آن ها را بهتر درک کنید.

اورینگ خودرو چیست

همانطور که می دانید خودروها از انواع قطعات بزرگ و کوچک با جنس های متفاوت ساخته می شوند و نکته جالب توجه اینجاست که در هر خودرو حداقل 600 قطعه لاستیکی وجود دارد و یکی از این قطعات اورینگ است. در نتیجه این سوال برای عموم پیش می آید که اورینگ خودرو چیست؟ در واقع این اورینگ همان آب بند است که در قسمت های مختلف خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اورینگ خودرو کاربردهای متفاوتی دارد و استفاده از آن در هر قسمت به منظور خاصی است. اورینگ خودرو در دریچه گاز، سوزن انژکتور، لوله بخاری، باک بنزین، منیفولید، بوش پیستون، درب روغن ریز و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید اورینگ را از طریق سایت دانشنامه بلبرینگ به راحتی خریداری کرده و در مقصد مد نظر خود تحویل بگیرید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000