برینل و دندانه دندانه شدن بلبرینگ

بلبرینگ و رولبرینگ ها دچار مشکلات مختلفی می شوند. دندانه دندانه شدن بلبرینگ یا برینل شدن آنها را می توان از جمله رایج ترین خرابی ها نامید. با این حال برخی زیادی از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا بلبرینگ ها دندانه دندانه می شوند؟ برای اینکه بتوان از بریل شدن بلبرینگ و دندانه دندانه شدن آنها جلوگیری کرده، چه اقداماتی می توان انجام داد؟ مهمترین دلایل و علت برینل شدن رولبرینگ و بلبرینگ کدامند؟ اگر با این مشکلات در بلبرینگ های مورد استفاده مواجه شده اید و قصد دارید دلایل خرابی بلبرینگ را پیدا کنید، با دانشنامه بلبرینگ همراه باشید تا به شما اطلاعات کافی در خصوص نوع خرابی و همچنین روش های جلوگیری از آن ارائه دهیم.

دندانه دندانه شدن و برینل شدن بلبرینگ چیست؟

برای اینکه بتوان تا حد زیادی نسبت به جلوگیری از خرابی های بلبرینگ و رولبرینگ جلوگیری کرد باید در تمیز کاری آنها حساسیت داشته باشید. در واقع اگر در اطراف بیرینگ ها مواد زائد وجود نداشته باشد، به راحتی می توانید از خرابی آن ها ممانعت به عمل آورید. برینل شدن بلبرینگ یا دندانه دندانه شدن آن ها یعنی بر روی حلقه داخلی بیرینگ، گودی یا تورفتگی مشاهده شده است.

دندانه دندانه شدن و برینل شدن بلبرینگ چیست؟

در واقع مسیر حرکت ساچمه ها هنگامی که با این مشکل مواجه شود، عملکرد بیرینگ را دچار اختلال خواهد نمود. از جمله مهم ترین دلایلی که موجب خرابی و برینل شدن بلبرینگ خواهد شد، وجود مواد زائد و انواع آلودگی در اطراف بیرینگ ها است. عوامل مختلفی وجود دارند که موجبات آلودگی و کثیفی اطراف بیرینگ را فراهم خواهند نمود. از جمله مهمترین دلایل می‌ توان به وجود ترک بلبرینگ و لب پر شدن آن ها اشاره کرد. در واقع برینل شدن بلبرینگ را می‌ توان رایج‌ ترین آسیب و خرابی این قطعات نامید. معمولا هنگامی که قصد مونتاژ بیرینگ را دارند، با این مشکل مواجه خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکل می توان چند راهکار را مد نظر قرار داد.

چرا بلبرینگ برینل می شود؟

همانگونه که عنوان کردیم، وجود مواد زائد در اطراف بلبرینگ از جمله مهمترین دلایل برینل شدن آنها هستند. در عین حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید چرا بلبرینگ ها برینل می شود؟ موارد زیر در این زمینه تاثیرگذار هستند. در اثر جابجایی ممکن است بار سنگینی بر روی بلبرینگ وارد شود. به همین علت می توان خرابی هایی را بر روی آن ها مشاهده نمود. علاوه بر اینکه فشار بار سنگینی که بر روی بلبرینگ و رولبرینگ ایجاد می‌شود نیز از جمله مواردی به شمار می رود که موجب برینل شدن آنها خواهد شد.

از برینل شدن بلبرینگ جلوگیری کنید!

در عین حال وجود بار ضربه ای را نیز می توانید عامل دیگر برای دندانه دندانه شدن بلبرینگ ها نامید. از دیگر مواردی که موجبات خرابی بلبرینگ را فراهم می‌ کنند، گزینه های زیر هستند.

  • وجود مواد زائد در بلبرینگ و عدم تمیز بودن
  • محیط آن ها
  • کم بودن میزان روانکار مورد استفاده در بلبرینگ
  • عدم استفاده صحیح و به موقع روانکار مناسب

موارد فوق نشان می دهند که برای نگهداری از بیرینگ باید چند راهکار مناسب را طی کنید.

از برینل شدن بلبرینگ جلوگیری کنید!

همانگونه که عنوان شد، با استفاده از چند روش می توانید از برینل شدن بلبرینگ ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایید. یکی از مهمترین موارد، تمیز کردن محیط کاری بلبرینگ خواهد بود. سعی کنید به صورت مرتب مواد زائد از اطراف بلبرینگ را حذف نمایید. این پایان کار نیست و اگر بتوانید میزان باری که بر روی بلبرینگ وارد می شود را کنترل کنید نیز از خرابی آن ها جلوگیری خواهد شد. سعی کنید همواره از روانکار مناسب در فواصل زمانی مختلف استفاده نمایید. با انجام این کار می توانید عمر مفید بلبرینگ را تا حد زیادی بالاتر ببرید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000