بیرینگ سخنگو چیست

تا پیش از اختراع سنسورها هیچکس تصور نمی‌کرد با استفاده از آن ها بتوان پیش از خراب شدن یک وسیله، از وضعیت آن اطلاع پیدا کرد. اما امروزه سنسورها در سراسر زندگی مردم به کار گرفته می‌شوند. بلبرینگ‌های سخنگو نسل جدید بلبرینگ‌ها هستند که از این تجهیزات در آن‌ها استفاده شده است. بلبرینگ سخنگو یا همان بلبرینگ سنسوردار نوعی بلبرینگ است که درون خود سنسورهای مختلفی را جای داده است. این سنسورها اطلاعات مختلف را پیش از اینکه مشکل ساز شوند، به شما اطلاع می‌دهند. اپراتوری که این اطلاعات را دریافت می‌کند، پیش از اینکه مشکلی ایجاد شود می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد. در اینجا قصد داریم با بیرینگ سخنگو آشنا شویم. با دانشنامه بلبرینگ همراه باشید.

بلبرینگ سخنگو نسل جدید بیرینگ‌ها

بلبرینگ سخنگو نسل جدید بیرینگ‌ها

بیرینگ‌ها (بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها) امروزه کاربرد گسترده‌ای در صنایع گوناگون یافته‌اند؛ از این محصولات به عنوان یکی از حساس‌ترین قطعات ماشین‌های صنعتی یاد می‌شود. کارایی و طول عمر این محصولات نیز همانند دیگر قطعات اهمیت ویژه‌ای دارد. عبارت بلبرینگ‌های سخنگو برای اولین بار توسط شرکت ژاپنی ان تی ان در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲ به کار برده شد. این محصولات امروزه نیز تنها توسط این برند ارائه می‌شوند.

این محصولات ویژگی‌های متنوعی دارند که آن‌ها را نسبت به مدل‌های قبلی متمایز کرده است. استفاده از این بلبرینگ می‌تواند از دیگر خرابی‌های ناشی از این قطعه جلوگیری کند. افزایش عمر بلبرینگ‌ها، عدم نیاز به کابل و تطابق با استانداردهای محیط زیستی از جمله عواملی است که موجب شده امروزه استفاده از بلبرینگ‌های سخنگو افزایش چشمگیری داشته باشد.

از آن گذشته این روزها استفاده از تکنولوژی‌های IOT (اینترنت اشیا) و DX مورد توجه بسیاری از کسب و کارها بوده است. به عبارت دیگر با استفاده از این بلبرینگ‌های سخنگو به هوشمند کردن سیستم کنترل ماشین‌ها یک قدم نزدیک‌تر می‌شوید. استفاده از این محصولات عمر مفید دستگاه مورد نظر را افزایش می‌دهد، علاوه بر این آن را با تکنولوژی‌های روز هماهنگ کرده و مدیریت و سرویس کاری آن را ساده‌تر می‌کند.

منظور از بیرینگ سخنگو چیست؟ 

این محصولات از نظر کارکرد همانند بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌های معمولی هستند؛ اصلی‌ترین تفاوت این محصولات، وجود سنسورهای مختلف پایش در کنار قسمت پلاستیکی بلبرینگ هاست. در بلبرینگ‌های سخنگو سنسورهای مختلف پایش، ژنراتور و ابزارهای ارتباطی وایرلس در کنار واشرهای پلاستیکی یا فلزی بلبرینگ قرار گرفته‌اند.

ارتباط لحظه به لحظه با بلبرینگ موجب شده است که اپراتور در هر لحظه از وضعیت بلبرینگ‌ها مطلع شود. اطلاعاتی همچون سرعت چرخش بلبرینگ، دما و میزان ارتعاش این محصول می‌تواند روی وضعیت آن تاثیر بگذارند. در صورتی که اپراتور به موقع این اطلاعات را دریافت کند، می‌تواند اقدامات لازم را سریعتر انجام دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع بیرینگ ظاهر آن است. سنسورهای به کار رفته در این محصول قابل مشاهده نیستند؛ از این رو ظاهر بلبرینگ‌های سخنگو همانند بلبرینگ‌های معمولی است. بلبرینگ‌های سخنگو می‌توانند از گرم شدن بیش از حد قطعه و در نتیجه آب شدن قسمت پلاستیکی آن جلوگیری کنند. اکثر بلبرینگ‌ها زمانی از بین می‌روند که بخش‌های پلاستیکی آن‌ها از بین می‌روند. بلبرینگ‌های سخنگو، سنسوری از نوع دما درون خود دارند که پیش از گرم شدن بیش از اندازه این قطعه، اطلاعات لازم را به کاربر ارائه می‌کنند. 

نکته قابل توجه، اندازه این بلبرینگ هاست که هیچ تفاوتی با بلبرینگ‌های معمولی ندارد. این بدان معنی است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جایگزینی این محصولات با نوع معمولی آن‌ها خواهیم بود. از نظر قیمت، بلبرینگ‌های سخنگو کمی گران‌تر هستند؛ اما هزینه‌ای که شما در برابر این محصولات می‌پردازید، در برابر خدماتی که دریافت می‌کنید تقریبا هیچ است!

نحوه عملکرد بیرینگ سخنگو چگونه است؟ 

نحوه عملکرد بیرینگ سخنگو چگونه است؟ 

چرخش بلبرینگ یکی از مواردی است که می‌تواند انرژی موردنیاز این سیستم ارتباطی را تامین کند. سنسورها و سیستم ارتباطی درون این وسیله با انرژی الکتریکی به کار می‌افتند. با استفاده از انرژی چرخش بلبرینگ‌ها و ژنراتوری که در این محصول به کار رفته است، این انرژی تولید و استفاده می‌شود.

اطلاعاتی که این سنسورها ارسال می‌کنند توسط سیستم ارتباطی وایرلس به دستگاه دیتا منیجر ارسال می‌شود. این دستگاه اطلاعات را بسته بندی، مرتب و آماده سازی می‌کند تا بتوان از آن‌ها در دستگاهی الکترونیکی استفاده کرد. در نهایت اطلاعات به یک کامپیوتر ثانویه که معمولا درون خود دستگاه است، ارسال می‌شود. البته این کامپیوتر کوچک می‌تواند درون تبلت شما نیز جای گرفته باشد. در این صورت هر کجا که باشید، می‌توانید از وضعیت بلبرینگ‌های درون دستگاه اطلاع پیدا کنید.

انواع بیرینگ سخنگو

به طور کلی بیرینگ‌ها انواع مختلفی دارند که در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون به بازار ارائه می‌شوند. این محصولات از نظر عواملی همچون سرعت، دقت، عمق، اندازه و… دارای تفاوت‌های گسترده‌ای با یکدیگر هستند. با این حال بیرینگ سخنگو نیز در این ویژگی‌ها همانند دیگر بلبرینگ هاست. 

اصلی‌ترین تفاوت میان بیرینگ سخنگو و دیگر بیرینگ‌ها، سنسورهایی است که در این محصول به کار گرفته شده است. نوع سنسورها و کیفیت آن‌ها با توجه به اینکه توسط یک برند تولید و توسعه داده می‌شوند؛ معمولا یکسان است.

مزایای استفاده از بلبرینگ سخنگو چیست؟

  • بلبرینگ‌های سخنگو مزایای بسیاری دارند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • سازگاری در محیط‌های مختلف از جمله کارخانه‌ها و تولیدی‌ها
  • تشخیص سریع مشکلات بلبرینگ
  • عدم نیاز به کابل و تولید انرژی موردنیاز سنسورها به صورت خودکار
  • افزایش طول عمر و کارایی بلبرینگ
  • راحتی در نصب و استفاده
نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000