گریس کاری بلبرینگ کلاچ

گریس کاری بلبرینگ کلاچ که به نام های روغن کاری یا روانکاری هم شناختی می شود یکی از ضروریات نگهداری خودرو است. گریس کاری بلبرینگ باعث بهبود عملکرد و کاهش اصطکاک خودرو است. اگر گریس کاری بلبرینگ انجام نشود و اصطکاک خودرو زیاد شود، باعث آسیب رسیدن به بلبرینگ، خورده شدن ساچمه های بلبرینگ، آسیب رسیدن به یاتاقان ها و اجزای دیگر چرخ می شود. از دیگر مزایای گریس کاری بلبرینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مانع نفوذ اجسام خارجی مثل گرد و غبار، ماسه و سایر آلاینده ها به بلبرینگ می شود.
  2. مانع خوردگی فلز بلبرینگ می شود.
  3. به خنک شدن محیط داخلی بلبرینگ کمک می کند

مراحل گریس کاری بلبرینگ کلاچ

همان طور که گفته شد گریس کاری بلبرینگ یکی از ضروریاتی است که لازم است هر خودرو سواری بداند. البته گریس کاری بلبرینگ را بهتر است به یک مکانیک کار بلد بسپارید. گریس کاری بلبرینگ کلاچ در مواقع زیر لازم و ضروری است:

  • اول به صورت دوره ای و به صورت منظم گریس بلبرینگ چک شود و در صورت نیاز عملیات گریس کاری بلبرینگ کلاچ انجام شود.
  • دوم هنگامی که بلبرینگ کلاچ تعمیر، تعویض می شود.
  • سوم مواقعی که با نشانه های خرابی بلبرینگ مواجهه شدیم.
  • سفت شدن پدال کلاچ
  • سفت تر شدن یاتاقان بلبرینگ
  • سفت کلاچ هنگام جدا سازی آن
  • عمل نکردن کلاچ یا بد عمل کردن در هنگام رانندگی
  • سر و صدای زیاد کلاچ هنگام رها کردن یا گرفتن کلاچ
  • لرزیدن پدال هنگام گرفتن کلاچ

مراحل گریس کاری بلبرینگ

مراحل گریس کاری بلبرینگ

ابتدا با ابزار مخصوص بلبرینگ کلاچ را باز کنید. با استفاده از آچار و ابزار مهره جام را محکم کنید تا صدا بدهد. این صدا نشان از این است که بلبرینگ از میل لنگ در حال خارج شدن است. این عملیات را ادامه دهید تا بلبرینگ به راحتی برداشته شود. با استفاده از یک پارچه تمیز بلبرینگ را بیرون بکشید تا کثیف نشود. در صورتی که به بلبرینگ هر گونه اجسام خارجی مثل گرد و غبار، ماسه و... نفوذ کرده آن را کاملاً تمیز کنید. گریس ها را ابتدا به پایه سیلیکون و قسمت های داخلی آن بمالید. گریس باید به تمامی قسمت های داخلی بلبرینگ مالیده شود. ساچمه های بلبرینگ کلاچ باید کاملاً آغشته به کلاچ شوند. توجه داشته باشید گریس ها نباید به دیسک کلاچ، چرخ دنده، صفحه فشار برسد. برای جلوگیری از ورود گریس به دیسک، چرخ دنده، صفحه فشار نباید بیش از اندازه آن را گریس کاری کرد بعد از اتمام کار گریس ها در سطح های اضافی دیسک را پاک کنید. در پایان بر خلاف روش باز کردن بلبرینگ عمل کنید تا بلبرینگ بسته شود.

سخن آخر

بلبرینگ ها قطعات حساس خودرو هستند. در خودروهای مختلف انواع و اقسام بلبرینگ نصب می شود که هر کدام کارایی و قابلیت های خاص خودش را دارد. یکی از این قطعات بلبرینگ کلاچ است. شما در سایت دانشنامه بلبرینگ هر آنچه در مورد بلبرینگ نیاز دارید می توانید بیابید و مطالعه کنید. همچنین شما می توانید با کارشناسان ما در مورد کلیه مسائل مربوط به بلبرینگ مشورت کنید. همچنین شما می توانید آموزش مسائلی نظیر خرید بهترین بلبرینگ و مناسب ترین بلبرینگ برای خودرو، تجهیزات صنعتی و... روش نگهداری و روغن کاری، گریس کاری بلبرینگ و ... را در سایت ما ببینید. 

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000