شیشه ساختمانی چیست

تقریبا در همه ساخت و سازهای ساختمانی، از شیشه ها به عنوان یک متریال استفاده می کنند. شیشه ساختمانی را در مصارف ساختمانی به کار می برند. هیچ می دانید پرکاربردترین استفاده از شیشه، در امر ساخت و ساز است؟ 

طراحان معماری به شیشه ساختمانی به عنوان یک متریال ضروری و بسیار قدرتمند نگاه می کنند. در قسمت های مختلف ساختمان از جمله در، دیوار، پنجره، سقف و مبلمان های داخلی شیشه به کار می رود، برای همین بهتر است شما ابتدا با انواع شیشه های ساختمانی و ویژگی های مختلف آن ها آشنایی داشته باشید. شیشه عادی ترکیبی از سه ماده آهک، سیلیس و کربنات سدیم است. در مراحل مختلف حرارت دادن در کوره، مواد افزودنی مختلف به آن اضافه می شود و انواع شیشه ها را تولید می کنند. در این حالت شیشه های عادی سخت، ترد، شفاف و نورگذر است و سختی آن معادل 6 تا 7 است، اما انواع شیشه ساختمانی بسته به مراحل مختلف ساخت و تولید ویژگی های متفاوتی دارند. قیمت شیشه ساختمانی با توجه به نوع آن مشخص می شود و بر اساس عوامل مختلفی روزانه دچار نوسان می شود. در این مطلب درباره شیشه ساختمانی، انواع آن و کاربرد هایی که دارند، توضیح داده شده است.

 شیشه ساختمانی چیست

انواع شیشه ساختمانی

در کارهای ساختمانی انواع شیشه ها را به مقاصد مختلف به کار می برند. بسیار مهم است که کدام نوع شیشه را به کار ببرید. در ادامه برخی از انواع شیشه ساختمانی را ذکر می‌کنیم:

  • شیشه دوجداره: شیشه ساختمانی دوجداره با داشتن یک لایه خلاء در میان دوجداره بهترین نوع شیشه ها برای پنجره ها و درهای بیرونی ساختمان است، چرا که این لایه بسیار در کاهش مصرف انرژی تاثیر دارد. در کنار این ها شیشه دوجداره عایق خوبی برای سروصدا نیز است. 
  • شیشه تک جداره: شیشه تک جداره، نوعی از شیشه است که تنها از یک لایه شیشه تشکیل شده است. به دلیل عدم وجود لایه‌های اضافی، شیشه تک جداره معمولا هزینه تولید و نصب کمتری نصب به شیشه چند جداره دارد.
  • شیشه سکوریت: یک نوع پرطرفدار از شیشه ساختمانی است که برای جداره های بیرونی ساختمان بسیار پرکاربرد است. این نوع شیشه ها در صورت خرد شدن به تکه های ریز تبدیل می شوند و نمی توان آن ها را برش داد. تنها می توان ابعاد مورد نیاز را سفارش داد. قیمت شیشه سکوریت با وجود کارایی فوق العاده ای که دارد، مناسب است.
  • شیشه رفلکس: شیشه ساختمانی منعکس کننده که در برابر عبور نور خورشید مقاوم است. بر اساس رنگ شیشه رفلکس، میزان بازتاب و عبور دادن نور متفاوت است. در ساختمان های بلند اکثرا از شیشه رفلکس آبی استفاده می کنند. 

انواع شیشه ساختمانی

  • شیشه مشجر: شیشه مشجر، یک نوع شیشه است که به منظور ایجاد حریم خصوصی و همچنین ایجاد یک ظاهر زیبا و جلوه‌های ویژه در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. شیشه‌های مشجر به عنوان یک راهکار مناسب برای افزودن نور به فضاها در حالی که حریم خصوصی حفظ می‌شود، به کار می‌روند.
  • شیشه ضد گلوله: این شیشه با استفاده از لایه‌هایی از مواد مقاوم مانند پلاستیک پلی‌کربنات تقویت شده تولید شده است که  این لایه ها موجب افزایش ایمنی شیشه می شود.
  • شیشه های ساختمانی رنگی: انواع شیشه های رنگی در هر رنگی که بخواهید را می توانید برای مصارف مختلف ساختمانی سفارش دهید. استفاده از شیشه رنگی در داخل ساختمان جزئی از معماری باشکوه ایران است که در خانه های قدیمی به کار می رفت.

انواع شیشه ساختمانی

کاربردهای شیشه ساختمانی

همانطور که گفته شد از شیشه در مصارف ساختمانی بسیار استقبال می شود. برای قسمت های مختلف مانند کف طبقات از شیشه های نشکن با مقاومت و ضخامت بالا استفاده می شود. در مراکز خرید، فضاهای مسکونی و… از این نوع کف استفاده می شود. در کنار کف، در سقف ساختمان ها، نورگیرها، در درب و پنجره ها نیز انواع شیشه ساختمانی به کار می رود. استفاده از شیشه فراتر از این نیز رفته است و آنطور که شاهد هستیم در طراحی داخلی ساختمان ها و انواع پله ها، پارتیشن ها و نرده ها نیز از شیشه ها استفاده می کنند. نکته ی بسیار مهم در استفاده از شیشه ها، رعایت کردن ایمنی و نصب درست شیشه است. اگر به دنبال خرید شیشه ساختمانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، فروشگاه اینترنتی شیشه تایم یک گزینه بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این شرکت به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه عرضه شیشه‌های ساختمانی شناخته شده است. قیمت مناسب و استانداردهای بالا از ویژگی‌هایی است که ممکن است شما را به سمت انتخاب شیشه تایم هدایت کند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000