سرعت بلبرینگ

 در انواع وسایل مکانیکی که در آنها قابلیت تحرک وجود دارد، از قطعه بلبرینگ استفاده می شود. حالت قطعه بلبرینگ بر اساس نوع کاربری که در وسیله مذکور مورد استفاده گرفته می شود متفاوت است. اگر قصد خرید بلبرینگ را دارید یکی از موارد مهم و فاکتورهای اساسی برای انتخاب این وسیله، پارامتر سرعت می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره سرعت بلبرینگ مطالب مفیدی را برای شما بیان نماییم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

به طور کلی سرعت بلبرینگ به عوامل متفاوتی بستگی دارد. سرعت عملکرد بلبرینگ در هنگام کارکرد بر اساس ماکزیمم دمای مجاز و میزان فولادی که در آن استفاده شده است و یا هر متریالی که در ساخت آن به کار گرفته شده است مربوط می شود. به طور کلی با توجه به عملکرد بلبرینگ، اگر از مواد روغنی و روانکار در این قطعه استفاده شود، هم شرایط استفاده و کارکرد در این قطعه بهتر خواهد شد و هم سرعت مطلوب تری پیدا خواهد نموده و هم مشکل ایجاد حرارت در این قطعه به حداقل خواهد رسید. بر همین اساس بهتر است در انتخاب نوع روغن و روانکار دقت نمایید. چرا که انتخاب نادرست روغن و روانکار می تواند موجبات ایجاد گرما و اصطکاک بیشتر در این قطعه را شامل شود و موجبات خرابی و عدم کارکرد مطلوب در قطعه بلبرینگ را ایجاد نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که بلبرینگ سرعتی چیست؟ با ما در دانشنامه بلبرینگ همراه باشید.

سرعت بلبرینگ 

انواع سرعت بلبرینگ

به طور کلی در کاربری بلبرینگ ها دو نوع سرعت وجود دارد. سرعت بلبرینگ از نوع حرارتی یا مرجع، سرعت بلبرینگ از نوع سیستماتیک یا حدی. اگر به دنبال خرید بلبرینگ می باشید ضروری است که به هر دو این نوع از فاکتور ها توجه نمایید:

  • سرعت حرارتی
    همان سرعت مجازی میباشد در این حالت بلبرینگ ها در شرایط روانکاری این حالت سرعت را از خود نشان می دهند.
  • سرعت سیستماتیک
    رابطه مستقیم به جنس اجزای درون بلبرینگ دارد و از طرفی موضوع روان کاری نیز در این شرایط دخیل می باشد.

حداکثر سرعت بلبرینگ   

فاکتورهای تاثیرگذار برای سرعت بلبرینگ

در زمان فعالیت بلبرینگ به واسطه سرعتی که به دلیل خرابی قطعات پیدا می کند، در داخل آن اصطکاک و در نتیجه گرما تولید می شود. گرمای تولید شده می تواند به بیرون انتقال پیدا کند. به همین خاطر می تواند موجبات کاهش کیفیت کاربری را در بلبرینگ ایجاد نماید. بر این اساس هر چه اصطکاک بین قطعات کمتر باشد و در نتیجه گرمای تولید شده کاهش پیدا کند، می تواند علاوه بر افزایش سرعت در بلبرینگ موجبات خرابی در بلبرینگ را نیز کاهش دهد. به علاوه آن فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند سرعت را در این قطعه مکانیکی افزایش داد در ادامه به این فاکتورها نیز اشاره خواهد شد.

حداکثر سرعت بلبرینگ

تعیین سرعت در بلبرینگ از محدوده های خاصی برخوردار می باشد. از مواردی که می‌تواند برای سرعت بلبرینگ ها پارامتر موثر و مهمی باشد، حرارت تولید شده به واسطه استفاده از نوع جنس قطعات در برینگ و البته نوع روانکار استفاده شده در آن است. عوامل دیگری که در این زمینه موثر هستند عبارتند از: طراحی داخلی، اندازه و نوع برینگ، سیستم خنک کاری، دقت و لقی داخلی، طراحی قفسه.

راهکار های افزایش سرعت در بلبرینگ

به واسطه استفاده از روانکار در لایه های مناسب اصطکاک را کاهش داد
می توان به واسطه ی خنک کاری روغن، در بلبرینگ سیستم چرخش روغن ایجاد نمود
می‌توان بر روی شیار های بلبرینگ، جریان هوای سرد ایجاد نمود

بلبرینگ دور بالا یا سرعت بالا دقیقا چیست   

بلبرینگ دور بالا یا سرعت بالا دقیقا چیست

بلبرینگ دور بالا High Speed از انواع کاربردی بلبرینگ است. یکی از مواردی که بلبرینگ های دور بالا را متمایز می نماید، نقش ساچمه ها می باشد. به همین خاطر هر چه وزن ساچمه ها سبک تر باشد، سرعت بلبرینگ نیز بالاتر می‌رود. بهترین متریال استفاده شده برای ساچمه ها به واسطه افزایش سرعت در بلبرینگ ها، متریال سرامیک می باشد که از وزن کمی برخوردار است. به طور کلی برای ساخت بلبرینگ ها از متریال نیترید سیلیکون یا همان سرامیک استفاده می شود.
درصورت وجود هرگونه سوال در رابطه با انواع بلبرینگ و رولبرینگ از جمله بلبرینگ ماشین با ما در گروه صنعتی دانشنامه بلبرینگ تماس بگیرید. 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000