بلبرینگ سرامیکی چیست؟

 

بلبرینگ ها از متریال های متفاوتی تشکیل می شوند. حال سوال اصلی که برای ما پیش می آید این است که کدام یک از بلبرینگ ها بهترین است؟
برای این سوال جواب منطقی وجود دارد اما به شرط این که پارامتر محیط را به آن اضافه کنیم. یا به عبارتی بیان کنیم که در چه محیطی بلبرینگ مورد نظر بهترین است. هر کدام از بلبرینگ ها از متریال های خاصی تشکیل شده اند که در محیط از قبل تعیین شده عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارند.
دانشنامه بلبرینگ با سابقه درخشان در زمینه انواع بیرینگ ها این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را برای یک خرید مطمئن به دست بیاورید و با همراهی دانشنامه بلبرینگ خریدی بدون پشیمانی را تجربه کنید.

آشنایی با بلبرینگ سرامیکی

بلبرینگ سرامیکی از دسته محصولاتی است که اولین بار 50 سال پیش در کشور سوئد ساخته شد. بسته به نیاز های موجود در صنعت متریال سرامیک، مورد استفاده قرار گرفت تا از برخی خرابی ها جلوگیری شود.
بلبرینگ های سرامیکی از نظر کیفیت و دوام در رتبه بالایی قرار دارند و نسبت به بلبرینگ های دیگر اصطکاک پایین تری دارند.
اصطکاک پایین به ما کمک می کند که دمای دستگاه را تا حدودی پایین نگه داریم. این کار به ما کمک می کند تا در مدت زمان طولانی فرسودگی کمتری داشته باشیم یا به عبارتی بلبرینگ با دوام تری را دارا باشیم.

بلبرینگ سرامیکی چیست؟

مواد تشکیل دهنده بلبرینگ های سرامیکی چیست

بلبرینگ سرامیکی جزو بلبرینگ های با دوام می باشد. آلمینیوم اکساید، زیرکونیوم اکساید، سیلیکون نیترید، سیلیکون کارباید از دسته موادی هستند که در بلبرینگ های سرامیکی استفاده می شود. با توجه به متریالی که در بلبرینگ های سرامیکی استفاده می شود باید ذکر کرد که از نظر استاندارد های کیفی در رتبه بالاتری نسبت به دیگر بلبرینگ ها قرار دارد.

آشنایی با انواع بلبرینگ های سرامیک

بلبرینگ سرامیکی انواع مختلفی دارد که می توان به بلبرینگ ساچمه سرامیک و تمام سرامیک اشاره کرد. هر کدام از این بلبرینگ های سرامیکی در محیطی که از قبل برای آن ها تعبیه شده کاربرد مشخص خود را دارند. نمی توان از نظر کیفی میان این دو بلبرینگ تفاوتی قائل شد اما از نظر کاربردی متفاوت هستند.
بلبرینگ تمام سرامیک در برابر خوردگی و فرسودگی مقاوم است و تماما از متریال سرامیک ساخته شده است. برای مثال این بلبرینگ در برابر نمک، اسید و خون مقاوم است. بلبرینگ تمام سرامیکی نسبت به بلبرینگ های استیلی و فولادی وزن کمتری داشته و حمل نقل راحت تری دارد. دامنه دمای این بلبرینگ از منفی 85 تا مثبت 900 درجه سانتی گراد است.
بلبرینگ تمام سرامیکی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال این بلبرینگ در تجهیزات هوافضا، پمپ های MRI، رادیوتراپی و.. استفاده می شود و عملکرد مورد پسندی از خود نشان می دهد.
بلبرینگ ساچمه سرامیکی به دلیل ظرافتی که در آن بکار برده می شود و سرامیک موجود در آن قیمت به نسبت بالای دارد به همین دلیل بعضی تغییراتی در آن ایجاد می کنند و آن را به صورت بلبرینگ هیبریدی می سازند.
این بلبرینگ سطح نویز و لرزش بسیار پایینی داشته به همین دلیل بسیار شهرت دارد. سطح استحکام بالا و همچنین بالا بودن سرعت محدود کننده ها از دیگر مزایای این بلبرینگ های ساچمه سرامیکی است.

بلبرینگ سرامیکی چیست؟

بلبرینگ ساچمه سرامیک و تمام سرامیک چه فرقی دارد؟

بلبرینگ ساچمه سرامیک و تمام سرامیک هر دو از دسته بلبرینگ های سرامیکی هستند اما تفاوت اصلی آن ها با یکدیگر در قیمت آن هاست که بلبرینگ ساچمه سرامیکی با توجه به موارد ذکر شده قیمت به نسبت بالاتری دارد. کاربرد این دو بلبرینگ نیز متفاوت است و هر کدام برای محیط خاص خود تعبیه شده اند.
اگر به دنبال خرید بلبرینگ های سرامیکی هستید، دانشنامه بلبرینگ یکی از بزرگترین عرضه کننده های بلبرینگ موجود در کشور است که با استفاده از مشاورین متخصص و کادر فروش قدرتمند این امکان را به شما می دهد یک خرید مطمئن را تجربه کنید
برای مشاهده قیمت، مشخصات و خرید بلبرینگ های سرامیکی می توانید با دانشنامه بلبرینگ همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000