فرق بلبرینگ دور بالا با دور پایین

بلبرینگ ها جزو زیر مجموعه بيرينگ های غلطشی هستند و به طور کلی تمام بیرینگ های غلتشی از دو عدد رینگ و مجموعه ای از اجزاء غلتنده که در مسیر مشخصی داخل رینگ ها حرکت می کنند، تشکیل شده اند. شکل های استاندارد این اجزاء شامل ساچمه، رولر استوانه ای، رولر سوزنی، رولر مخروطی، رولر بشکه ای متقارن یا رولر بشکه ای نامتقارن است. بلبرینگ ها با توجه به کارایی و جایی که استفاده می شوند، متفاوتند. بلبرینگ دور بالا و بلبرینگ دور پایین از پر کاربردترین بلبرینگ ها در کار هستند.
خیلی اوقات افراد فرق بلبرینگ دور بالا با دور پایین را نمی دانند و همین باعث خرید اشتباه می شود. به همین دلیل خیلی مهم است که افراد قبل از خرید از تفاوت این دو آگاه باشند تا دچار اشتباه و صدمه زن به دستگاه نشوند؛ زیرا انتخاب اشتباه بلبرینگ باعث فشار به دستگاه و در نتیجه خراب کردن آن می شود.
لطفا تا انتهای این مطب دانشنامه بلبرینگ با ما همراه باشید تا از تفاوت این دو بلبرینگ به صورت کامل آگاه شوید.

همه چیز درباره بلبرینگ دور بالا

همه چیز درباره بلبرینگ دور بالا

بلبرینگ های دور بالا همان بلبرینگ های شیار عمیق، خود تنظیم یا مخروطی هستند که با فراهم آوردن شرایطی برای آنها، محدوده سرعت بلبرینگ را افزایش می دهند. محدوده سرعت بلبرینگ دور بالا یا سرعت بالا عبارت است از بیشترین سرعت چرخش بلبرینگ که در آن به صورت مداوم و بدون به وجود آمدن بحران حرارتی ناشی از اصطکاک بلبرینگ (البته ضریب اصطکاک بلبرینگ در اینجا نقش تعیین کننده ای را دارد) بچرخد یا به اصطلاح دوران داشته باشد.
بسیاری از صنایع و تولیدی های عام و خاص به منظور تولید محصولات خود (همچون اسپیندل ها) و بسیاری از ابزار و وسایل مانند وسایل و ابزار هواپیماها برای عملکرد بهتر نیاز دارند تا در ساختار خود از بلبرینگ هایی استفاده کنند تا این بلبرینگ ها قادر باشند با سرعت های بالا یا به اصطلاح رایج با دورهای بالا بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشند.
بلبرینگ های دور بالا نیز خود دارای 3 نوعند: بلبرینگ شیار عمیق (رایج در صنایع عام و خاص)، بلبرینگ تماس زاویه ای (رایج در صنایع خاص) و بلبرینگ خود تنظیم شونده. بلبرینگ با دور بالا بیشترین سرعت برای چرخش را فراهم و در نتیجه به دلیل مداوم بودن، از ایجاد بحران حرارتی ناشی از اصطکاک بین اجزای بلبرینگ جلوگیری می کند. البته نکته حائز اهمیت در این بخش، ضریب اصطکاک بلبرینگ است که نقش تامین کننده را ایفا می کند. می توانید بر اساس نوع ماده روانکاو یعنی گریس یا روغن، بلبرینگ را با اصطکاک مشخصی به قطعه متصل کنید.

کاربرد بلبرینگ دور بالا در صنایع عام و خاص

بلبرینگ دور بالا را می توان در صنایع مختلف و وسایل مختلفی اعم از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، بسیاری از ابزار و وسایل کاربردی روزمره، صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، دستگاه های تراش، دستگاه و ماشین آلات CNC و دیگر صنایع خاص و عام استفاده می شود.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000