کاربرد بلبرینگ در خودرو چیست؟

موقعیتی را فرض کنید که می خواهید یک شیء را حمل کنید. به دلیل سنگین بودن بار، نمی توانید به تنهایی و بدون ابزار این کار را انجام دهید. به همین خاطر به فکر یک راهکار می گردید تا نیرویی که شما صرف می کنید را چند برابر به جسم منتقل کند و همچنین ممکن است به این فکر بیفتید از غلتک استفاده کنید که علاوه بر بحث نیرو، کمترین اصطکاک نیز ایجاد گردد. حال از شما می خواهیم که همین فضا را درون سیستم یک خودرو متصور شوید؛ یک سیستم بسیار پیچیده با اجزای کوچک و بزرگ که هر کدام به یکدیگر متصل هستند. در خودرو نیرو تولید و به دیگر قطعات منتقل می شود. همانطور که شما به دنبال یک راه حل برای سهولت کار می گشتید، طراحان خودرو نیز به فکر افتادند و قطعه ای به نام بلبرینگ را برای مشکل از پیش تعیین شده تولید کردند. در ادامه مقاله با دانشنامه بلبرینگ همراه باشید تا با کاربرد بلبرینگ خودرویی آشنا شوید.

وظیفه بلبرینگ در خودرو

بلبرینگ قطعه ایست که وظایف زیادی را در خودرو ایفا می کند و باعث بهبود روند انتقال نیرو و در نهایت حرکت خودرو می شود. این قطعه که به اندازه کف دست است، عملکردی بسیار مهم و حیاتی دارد. در ساختار بلبرینگ چند عدد توپ یا گوی در کنار هم درون یک رینگ قرار دارند و قابلیت لغزندگی بالا و اصطکاک بسیار کمی دارند. شاید برایتان سوال شود که کاربرد بلبرینگ در کدام قسمت های خودرو است. در پاسخ باید گفت که در هر قسمت از ماشین که فرایند انتقال نیرو انجام می شود و در نتیجه اصطکاک و اتلاف انرژی بالاست، بلبرینگ وارد عمل می شود. غلتک های بلبرینگ معمولا با گریس روانکاری می شوند تا بیشترین لغزندگی و کیفیت عمل را برای سیستم به وجود بیاورند.

وظیفه بلبرینگ در خودرو


بلبرینگ ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام با توجه به شمای ظاهری و اندازه رینگ و گوی ها، در خودرو انجام وظیفه می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده در مورد کاربرد آن ها، بلبرینگ به دلیل جنس رینگ (کنس)، ساچمه ها و قفسه آن ها پایداری بسیار زیادی دارند. جنس قسمت های گفته شده معمولا از ورق فولاد است و همانطورکه می دانید فولاد از مقاوم ترین آلیاژهای موجود است. به همین دلیل بلبرینگ ها در برابر فشار و ضربه هایی که طی فرایند انتقال نیرو به آن وارد می شود بسیار مقاومت نشان می دهد و آن ها را تحمل می کنند.نیرو معمولا از جهت شعاعی و محوری به بلبرینگ وارد می شود و آن وظیفه دارد که نیرو را به قطعه بعدی منتقل کند. همانطور که گفته شد هر نوع بلبرینگ در قسمت خاصی از سیستم خودرو نصب می شود. یکی از دلایل این حرف مربوط به نیروهای شعاعی و محوریست که برخی از بلبرینگ ها تحمل بار شعاعی، برخی بار محوری و بعضی دیگر نیز قابلیت تحمل هر دو نیرو را دارند. به همین جهت در انتخاب نوع بلبرینگ، اندازه و کارکرد آن باید به شدت دقت کرد. در غیر اینصورت ممکن است که به خودرو شما آسیب جدی وارد شود و اتفاقات ناخوشایندی رخ بدهد. در ادامه شما را با طرز کار بلبرینگ خودرو آشنا می کنیم.

وظیفه بلبرینگ در خودرو

بلبرینگ چگونه کار می کند؟

گفته شد که بلبرینگ در قسمت هایی کاربرد دارد که انتقال نیرو و اصطکاک بیشتر مانور بدهند که چرخ های ماشین از بهترین مثال هاست. نیرو از جانب دیفرانسیل به میل گاردون و از میل گاردون به شفت و نهایتاً به چرخ می رسد. بلبرینگ های چرخ وظیفه دارند که نیرو را از جانب شفت دریافت و به چرخ ها منتقل کند. شفت درون بلبرینگ قرار می گیرد و با چرخش شفت، بلبرینگ نیز به حرکت می افتد و فرایند حرکت را آسان تر می کند. معمولا توپ های بلبرینگ با گریس روانکاری می شود تا با کمترین اتلاف انرژی و اصطکاک مواجه شویم. با این توصیفی که از بلبرینگ داشتیم، باز هم دلیلی می یابید که از بلبرینگ استفاده نشود؟
بعد از این تفاسیر نوبت به خرید مناسب ترین بلبرینگ برای خودرو می رسد. فروشگاه دانشنامه بلبرینگ عرضه کننده مرغوب ترین انواع بلبرینگ و رولبرینگ برای صنایع متفاوت است. این مجموعه با وارد کردن بهترین محصولات از بزرگ ترین تولیدکنندگان در سرتاسر جهان بازار گرمی برای این محصولات به وجود آورده است و در صدد است که با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار بدهد. همین حالا دست به کار شوید و محصولات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ سفارش بدهید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000