بلبرینگ قفلی یا بک استاپ چیست

در پاسخ به این سوال که بک استاپ یا بلبرینگ قفلی چیست باید ابتدا اطلاعات مختصری درباره کارکرد و انواع این وسیله داشته باشیم. با توجه به کاربرد گسترده انواع بلبرینگ قفلی در صنایع مختلف لازم است که اطلاعات دقیق تری درباره این محصول داشته باشیم. بلبرینگ های یک طرفه به منظور القای نیرو از یک حرکت یک طرفه به کار می رود. کاربرد اصلی این محصول انتقال قدرت است. استفاده از تجهیزات به روز در صنایع مختلف بدون استفاده از یک بلبرینگ مرغوب و مناسب امکان پذیر نیست. برای تهیه انواع بلبرینگ ارزان می توانید با فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ همراه باشید.

بلبرینگ قفلی ( بک استاپ ) چیست

بلبرینگ قفلی یا همان بک استاپ را می توان با عناوینی هم چون بلبرینگ یک طرفه، بلبرینگ کلاج و... در بازار یافت. دلیل اینکه به این نوع از بلبرینگ ها یک طرفه می گویند این است که جهت چرخش آن ها تنها در یک طرف است و به شکل دوطرفه قادر به چرخیدن نیستند. نیرو و فشاری که به بک استاپ وارد می شود به صورت یک طرفه انتقال می یابد و این موضوع به دلیل طراحی این قطعات می باشد تا نهایت عملکرد آن ها با این روش حاصل شود.

علت گرد بودن یک طرف بلبرینگ های قفلی چیست

از آن جایی که حرکت بلبرینگ های قفلی یا بک استاپ در خلاف جهت تنها به شکل هرزگرد اتفاق می افتد، بدیهی است که نوع طراحی این بلبرینگ ها به صورت یک طرفه به این دلیل است که نیروی تولید شده در یک جهت انتقال پیدا کند. با استفاده از بلبرینگ های قفلی یا یک طرفه، برگشت نیرو، به دستگاه آسیبی وارد نمی کند. یک طرفه بودن این نوع از بلبرینگ ها باعث توقف می شود تا نیروی تولید شده به عقب برنگردد. فروش آنلاین بلبرینگ در دانشنامه بلبرینگ شما را از رفتن به فروشگاه های عرضه کننده این محصول و اتلاف وقت خود بی نیاز می کند.

علت گرد بودن یک طرف بلبرینگ های قفلی چیست

ویژگی بلبرینگ های قفلی چیست

بلبرینگ های قفلی دارای ویژگی های ممتازی هستند که این محصول را منحصر به فرد می کند. از جمله ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلبرینگ های قفلی به نسبت دارای دوام و عمر بالایی هستند. البته این موضوع به کارخانه تولید کننده و برند بلبرینگ بستگی دارد.
  • در صورت استفاد از یک بلبرینگ با کیفیت در طول زمان استفاده، این محصول نیاز به تعمیر نخواهد داشت.
  • بلبرینگ های قفلی نیازی به نگهداری تخصصی یا هزینه ای به این منظور ندارند.
  • بلبرینگ قفلی به آسانی نصب می شود.
  • قدرت تحمل بار در بلبرینگ قفلی به نسبت بالاست و این موضوع با نیروی تولیدی آن رابطه مستقیم دارد.
  • بلبرینگ های یک طرفه از برگشت نیرو جلوگیری می کنند که این امر از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می کند.
  • بلبرینگ های قفلی برای استفاده در سرعت بالا و زمانی که دور موتور بالاتر از حد معمول است مناسب است.
  • بلبرینگ های یک طرفه یا قفلی دارای تکنولوژی ساخت به روزی هستند این در حالی است که طراحی آن ها به ساده ترین شکل ممکن انجام گرفته است.
  • با توجه به اینکه بلبرینگ های قفلی دارای انواع بسیاری هستند هر نوع از این بلبرینگ ها مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارا است.

ویژگی بلبرینگ های قفلی چیست

معرفی انواع بلبرینگ قفلی

بلبرینگ های قفلی دارای انواع متفاوتی هستند. هر کدام از این انواع، زیر مجموعه های بیشتری را شامل می شوند:

  • بلبرینگ قفلی سری combined bearing freewheel شامل: CSK، CSK.2RS، CSK.PP، CSK.P2RS.
  • بلبرینگ قفلی سری buit-in freewheels شامل: AS، ASNU، AE، AA، NF، S200، DC، DC-RACES، NFR.
  • بلبرینگ قفلی سری Self-contained freewheels شامل: SBW، AV، GFRN، GFR.F1F2، GFR.F2F7، GFRN.F5F6، GFRF2F3 ، GFR.F3F4، AL، ALP، AL.F2D2، AL.F4D2 ، ALP.F7D7، ALMP.F7D7، AL.KMSD2، AL.KEESD2.
  • بلبرینگ قفلی سری Centrifugally life-off sprags freewheels شامل: RSCI 20-130، RSCI 180-300، RSXM، RSRV، RSRT، RDBK.
  • بلبرینگ قفلی سری Self-contained Freewheels شامل: RIZ-RINZ، RIZ.G1G2، RIZ-G2G7، RINZ.G2G5، RIZ.G2G3، RIZ.G3G4، RIZ.ESG2، RIZ.ELG2.

بلبرینگ قفلی در چه صنایعی کاربرد دارد

از بلبرینگ های قفلی در صنایع متفاوتی با توجه به کاربرد آن ها استفاده می شود. صنایع نساجی، صنایع ذوب آهن، صنایع هوایی، خودروسازی، پتروشیمی و ... بیشترین استفاده را از بلبرینگ های قفلی یا بک استاپ دارند. برای خرید هر نوعی از بلبرینگ های قفلی می توان از فروشگاه دانشنامه بلبرینگ اقدام به خرید نمود. این شرکت با سابقه طولانی و درخشان در زمینه واردات انواع بلبرینگ های برند، آماده خدمت به خریداران عزیز است. فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ با ارائه انواع بلبرینگ و تجهیزات مشابه، به خریدارن این امکان را می دهد تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات روز دنیا را انتخاب کنند.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000