صدای خرابی بلبرینگ چرخ خودرو

بلبرینگ چرخ یکی از اصلی ترین اجزای اتومبیل است که در چرخ های عقب و جلو خودرو استفاده می شود. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در هنگام رانندگی از زیر کاپوت ماشین خود صدایی بشنوید؟ ممکن است تصور کنید که این صدا از اگزوز یا بخش های دیگر اتومبیل باشد. یکی از دلایل صدا زیر کاپوت ماشین، خراب شدن یا شکسته شدن بلبرینگ چرخ است. هر چرخ یک بلبرینگ دارد که در صورت خراب شدن آن لازم نیست بلبرینگ همه چرخ ها را عوض کنید. تشخیص تعویض همه بلبرینگ ها بر عهده مکانیک است ولی تعویض بلبرینگ همه چرخ ها لزوما ضرورتی ندارد. بلبرینگ چرخ باعث می شود که تایر ها و چرخ ها به درستی کار کنند. شما عزیزان می توانید برای مطالعه علائم خرابی بلبرینگ چرخ عقب ال90، پراید، سمند، پژو 206 و سایر خودرو ها به بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایید و پس از آن برای رفع مشکلات پیش آمده، برای خرید بلبرینگ مناسب اقدام نمایید.

صدای خرابی بلبرینگ چرخ خودرو

نشانه های خراب شدن بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ باعث کاهش اصطکاک چرخ و حرکت درست تایر ها می شود. زمانی که بلبرینگ چرخ خراب می شود با علائم و نشانه هایی می توانند شما را از وجود این خرابی آگاه کند که در ادامه به بررسی این علائم می پردازیم. پس با ما همراه باشید

  • اگر در هنگام حرکت، چرخ های اتومبیل شما صدا می دهند و با افزایش سرعت و شتاب خودرو این صدا بیشتر می شود، می تواند نشانه ی خراب شدن بلبرینگ چرخ باشد. صدا چرخ خودرو ها در هنگام حرکت یکی از نشانه های شایع خراب شدن بلبرینگ چرخ است.
  • اگر در هنگام رانندگی احساس کردید که نمی توانید اتومبیل را به خوبی کنترل کنید یا به عبارت ساده تر با حرکت فرمان، چرخ ها به سمتی که شما هدایت می کنید، نمی روند و به سمت دیگری می روند، می توانند نشانه ای از خراب شدن بلبرینگ چرخ باشند که فورا باید رفع شود.
  • وقتی بلبرینگ فرسوده و خراب می شود، لاستیک ها لغزش پیدا می کنند همچنین سست شدن چرخ ها و ارتعاشات چرخ دنده که بر اثر خرابی بلبرینگ ایجاد می شود باعث ساییده شدن لاستیک ها می شود و لاستیک را از بین می برد.
  • چرخ های اتومبیل با گذشت زمان، ساییده و فرسوده می شوند اما اگر یک یا دو چرخ نسبت به دیگر چرخ ها فرسودگی غیر عادی داشته باشد، می تواند نشانه ای از خرابی بلبرینگ چرخ باشد چون خرابی بلبرینگ فرسودگی غیر عادی در چرخ ایجاد می کند.
  • لختی خودرو یک اصطلاح بین رانندگان است که هنگامی که راننده احساس لختی در فرمان و چرخ های خودرو دارد این اصطلاح را به کار می برد. هنگامی که بلبرینگ خراب می شود، چرخ ها به درستی حرکت نمی کنند به همین دلیل راننده ها هنگام رانندگی لختی خودرو را احساس می کنند پس باید سریع اقدام به تعویض بلبرینگ چرخ کنند.
  • به طور کلی فرمان خودرو هیچ گونه لرزشی ندارد در صورت مشاهده لرزش در هنگام سرعت کم و زیاد به خراب بودن بلبرینگ چرخ شک کنید و اگر در هنگام سرعت زیاد، این لرزش به شدت احساس می شود پس سریع برای تعویض بلبرینگ اقدام کنید.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ انلاین به فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید.

نشانه های خراب شدن بلبرینگ چرخ

از کجا بفهمیم بلبرینگ چرخ خودرو سالم است؟

در مطالب بالا به نشانه و خطرات خرابی بلبرینگ چرخ پرداختیم پس هنگامی که به یکی از این نشانه ها برخورد کردید حتما به مکانیک مراجعه کنید چون اهمیت ندادن به این موضوع مهم می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای شما در هنگام رانندگی داشته باشد. برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر خرابی بلبرینگ، هر دو ماه یک بار یا با هر 5000 کیلومتر حرکت خودرو، چرخ ها را را بررسی کنید. هم چنین شما می توانید با رعایت نکاتی از خراب شدن بلبرینگ چرخ جلوگیری کنید مثلا در هنگام رد شدن از دست انداز سرعت خود را کم کنید اگر با سرعت زیاد دست انداز را رد کنید، بلبرینگ چرخ خودرو خرد می شود و در آخر اینکه برای خرید بلبرینگ به اصل بودن و با کیفیت بودن آن توجه کنید. دانشنامه بلبرینگ فروشگاه اینترنتی معتبری است که شما می توانید با اطمینان خاطر بلبرینگ چرخ خودرو خود را از این مجموعه بخرید.

دیدگاه‌ها  
0
0
# نصرالله ایزدی 1400-10-19 14:22
سلام وقت بخیر - لرزش فرمان هم می تونه نشونه خرابی بلبرینگ چرخ باشه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0
0
# ادمین دانشنامه بلبرینگ 1400-10-19 14:41
به نقل از نصرالله ایزدی:
سلام وقت بخیر - لرزش فرمان هم می تونه نشونه خرابی بلبرینگ چرخ باشه؟

سلام بر شما آقای یزدی عزیز- بله دقیقا - شایعترین دلیل خرابی بلبرینگ چرخ خودرو پس از شنیدن صدای چرخ های ماشین، لرزش فرمان است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000