دستگاه تولید ساچمه بلبرینگ

یاتاقان، بلبرینگ و رولبرینگ سه قطعه بسیار مهم در ساخت تجهیزات صنعتی هستند. این قطعات پرکاربرد، چرخش و حمل بارهای سبک و سنگین را ساده تر می سازند. هر رولبرینگ یا بلبرینگ شامل دو محفظه فولادی، برنجی یا فیبری می شود که درون آن ها با انواع ساچمه بلبرینگ که عمدتا فلزی هستند، پر می گردد. این ساچمه ها ممکن است با هر ابعاد و شکلی تولید شوند. شکل ساچمه ها و ابعاد آن ها کاملا به عملکرد قطعه ای بستگی دارد که قرار است در آن استفاده شوند.
تولید ساچمه یکی از اصلی ترین مراحل در تولید بلبرینگ و رولبرینگ به شمار می آید. زیرا استحکام، کارایی و جنس این ساچمه ها تا حد زیادی تعیین کننده کیفیت بلبرینگ و رولبرینگ خواهد بود. بنابراین، لازم است که اصول مربوط به ساخت آن به خوبی و به طور دقیق رعایت گردد. ساچمه های فلزی می توانند به شکل سوزنی، مخروطی، کروی، استوانه ای و یا بشکه ای تولید شوند. همچنین، ساچمه ها در جنس های متنوعی تولید می گردند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • ساچمه استیل
  • ساچمه کروم استیل
  • ساچمه کربن استیل
  • ساچمه سرامیکی
  • ساچمه پلاستیکی
  • ساچمه تنگستن کارباید

ناگفته نماند که عمده ساچمه های به کار برده شده در صنعت فلزی هستند. در هر حال، برای خرید بهترین ساچمه بلبرینگ لازم است به یک فروشنده معتبر مراجعه کنید. زیرا سلامت ساچمه و کیفیت آن را تنها یک فروشنده با تجربه می تواند تشخیص دهد.

مراحل تولید ساچمه بلبرینگ

شاید برایتان جالب باشد که با مراحل تولید ساچمه بلبرینگ بیشتر آشنا شوید. برای ساخت ساچمه بلبرینگ و رولبرینگ از دستگاه تولید ساچمه بلبرینگ استفاده می شود.
مواد اولیه برای ساخت انواع ساچمه های رولبرینگ و بلبرینگ، سیم های مفتولی فلزی هستند. در واقع، برای تولید ساچمه های فلزی لازم است ابتدا مفتول با ابعاد مشخص برش خورده و به شکل استوانه ای وارد مرحله بعدی می شوند. در این مرحله که پرس نامیده می شود، گوی های فلزی در اثر فشار به گوی های فلزی تبدیل می گردند که البته سطح ناصافی دارند.
حال وقت آن رسیده که سطح این گوی ها مسطح تر شده و مقاومت آن ها افزایش یابد. بنابراین، همه ساچمه های تولید شده، طی یک مرحله گرمادهی تا دمای 800 درجه سانتی گراد گرم و سپس سرد خواهند شد. البته لازم است تا این فرایند چندین بار تکرار شود تا مقاومت گوی های مسطح شده فلزی تا حد زیادی بالا رود.
بسته به نوع وسیله ای که قرار است از این بلبرینگ یا رولبرینگ استفاده کند، نوع و ابعاد ساچمه بلبرینگ و رولبرینگ تعیین می گردد. در واقع، پس از مسطح کردن سطح گوی ها و افزایش مقاومت آن ها با حرارت، باید ابعاد آن ها با آنچه محصول مورد نظر نیاز دارد، تطابق داده شود. در مرحله آخر لازم است ساچمه بلبرینگ تولید شده، به طور مستقیم تحت بررسی قرار گرفته و از نظر کیفیت سنجیده شود.
تولید ساچمه بلبرینگ بنا بر هدف ساخت برینگ های مختلف، ممکن است چند گام اضافه تر یا کمتری داشته باشد. برای مثال، ممکن است در یک کارخانه، ساخت تجهیزات به گونه ای باشد که نیاز به بلبرینگ ها و رولبرینگ هایی با ابعاد خاص داشته باشند که در این صورت باید تنظیمات ویژه انجام گیرد. یا حتی به منظور تغییر مقاومت ساچمه بلبرینگ نیاز به انجام گام های اضافی باشد که این مساله نیز کاملا به برنامه تولید کارخانه بستگی خواهد داشت. در هر حال، آنچه در مورد تولید ساچمه بلبرینگ توضیح داده شد، مراحل اصلی آن است و ممکن است ترتیب آن ها با برخی مراحل تغییر کرده و یا جایگزین گردد.

مراحل تولید ساچمه بلبرینگ

خرید بلبرینگ ها و رولبرینگ ها از دانشنامه بلبرینگ

فروشگاه دانشنامه بلبرینگ به عنوان یکی از توزیع کنندگان معتبر در زمینه انواع برینگ ها اعم از رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به حساب می آید. این فروشگاه آنلاین، انواع و اقسام برینگ ها را در لیست محصولات خود فراهم آورده است. افراد می توانند برای اطلاع از قیمت های بروز رسانی شده برینگ های مختلف، به فروشگاه آنلاین دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایند.
بلبرینگ های کروی، استوانه ای، سوزنی، مخروطی و بشکه ای از جمله برینگ های پرکاربردی هستند که در صنعت به کار می روند. جهت خرید این گونه قطعات با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه دانشنامه بلبرینگ مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000