تولید بلبرینگ

قطعه فنی بلبرینگ امروزه در مصارف فنی و مکانیکی بسیار مورد استفاده قرار گرفته می شود. شاید شما به عنوان یکی از مصرف کنندگان و مشتریان قطعه فنی بلبرینگ تا به حال به این نکته فکر کرده باشید که این قطعه به چه صورت ساخته می شود. در این زمینه باید گفت تولید بلبرینگ در برند های متفاوت بر اساس فرآیند ها و پروسه های مشخصی تولید می شود اما به طور کلی در رابطه با اجرای فرآیند های تولید بلبرینگ مراحل متفاوتی از تهیه مواد اولیه و تا آخرین مرحله یعنی بسته بندی به طور استاندارد معرفی شده است که در این مقاله از دانشنامه بلبرینگ به این موارد اشاره خواهد شد.

بلبرینگ چگونه ساخته می شود

اما انواع بلبرینگ چگونه ساخته می شود؟ به طور کلی در تولید بلبرینگ ها از یک ساختار مشخص استفاده شده است اما در نوع متریالی که در تولید بلبرینگ ها مورد استفاده قرار گرفته شده است، تفاوت وجود دارد یعنی برندهای متفاوت از متریال مختلف در ساخت بلبرینگ استفاده می نمایند. قسمت های مشترکی در ساخت بلبرینگ مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، مانند ساچمه، حلقه خارجی، حلقه داخلی، قفسه، نگهدارنده های ساچمه. برندهای متفاوتی نیز در تولید بلبرینگ فعالیت دارند، مانند برند های ژاپنی، برند های سوئدی و برند های آلمانی و البته برند های چینی. در این برندها، متریال هایی از جمله سرامیک، فولاد و استنلس استیل برای تولید بلبرینگ مورد استفاده قرار گرفته می شود. در تولید بلبرینگ به واسطه کاربری هایی که از بلبرینگ انتظار می رود، ساچمه های به کار گرفته شده از انواع مختلفی هستند مانند، ساچمه سوزنی گرد و ساچمه مخروطی و در برخی از شرایط بسته به کاربری هایی که دارند، از ساچمه استوانه ای و بشکه ای استفاده می شود. نوع متریال موجود در ساچمه ها نیز در کاربری بلبرینگ ها می تواند شرایط متفاوتی ایجاد نماید. برهمین اساس اگر در ساخت ساچمه ها از متریال سرامیک استفاده کنیم، هم سبک تر خواهند بود و هم به دلیل وزن کمتر، موجبات کاهش اصطکاک را در بلبرینگ ایجاد می نمایند. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت بلبرینگ در انواع مختلف و از برندهای گوناگون به فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید.

بلبرینگ چگونه ساخته می شود

برای ساخت بلبرینگ از چه موادی اولیه ای استفاده می شود

به طور کلی در ساخت بلبرینگ، در بیشتر مواقع از متریال فولاد استفاده می نمایند. این فولاد همان فولاد 52% یا به اصطلاح فولاد 52100 سخت شده می باشد. مشتقات این فولاد تشکیل شده از یک درصد کروم به علاوه یک درصد کربن که این ها همان آلیاژ فولاد می باشند. این نوع از فولاد می تواند در برابر حرارت به فولاد سخت شده تبدیل گردد.
در 20 درصد از بلبرینگ های تولید شده، از مواد اولیه مانند فولاد ضد زنگ یا همان استیل استفاده می شود. این استیل با توجه به کاربری هایی که از بلبرینگ وجود دارد در مدل های متفاوت استفاده می شود. نمونه هایی مانند استیل 316 استیل 304 و یا استیل 440.
درصد باقی مانده از بلبرینگ های ساخته شده از متریال های سرامیکی مانند: سیلیکون کارباید، آلومینیوم اکسید، زیرکونیوم اکساید و سیلیکون نیترید ساخته می شوند.

برای ساخت بلبرینگ از چه موادی اولیه ای استفاده می شود  

تولید اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ

بعد از انتخاب مواد اولیه و متریال مناسب که با توجه به نوع کاربری بلبرینگ انتخاب و استفاده می شود، نوبت به تولید و طراحی توسط تولیدکننده بلبرینگ می‌باشد. به طور کلی در ساخت بلبرینگ از اجزاء حلقه های داخلی، قفسه، حلقه های خارجی و از ساچمه استفاده می نمایند:

  • ساخت حلقه های خارجی و داخلی در بلبرینگ: در نوع بلبرینگ های تماس زاویه ای و یا بلبرینگ های خود تنظیم شونده، ساخت حلقه های داخلی و خارجی متفاوت است اما به غیر از این دو نوع بلبرینگ، ساخت حلقه های داخلی و خارجی یکسان می باشد. مواد استفاده شده در این حلقه ها بیشتر در شکل لوله های فولادی به همراه ابعاد استاندارد است. این حلقه ها به وسیله دستگاه های اتوماتیک برش می خورند و در مرحله بعد با حرارتی که به آن ها وارد می شود، در شرایط آماده استفاده قرار گرفته می‌شوند.
  • تولید ساچمه: ساچمه از فرآیند تولید دشوارتری برخوردار است. ساچمه ها از سیم های مفتولی ضخیم ساخته می شوند. این سیم ها وارد دستگاه شده و به قطعات کوچکتر تبدیل می شود در ادامه با توجه به عملیات فورج سرد به محصولی با نام اسلاگ تبدیل می شوند. اسلاگ ها همان ساچمه ها می باشند.
  • ساخت قفسه: در تولید بلبرینگ، از ورق های بسیار نازک فلزی برای ساخت قفسه ها استفاده می شود. این ورق ها به وسیله قالب ها به فرم خواسته شده تبدیل شده و مورد استفاده قرار گرفته می شوند. قفسه ها از دو لایه ورق فلزی تشکیل می شود.
  •  امیدواریم مقاله بالا مفید واقع شده باشد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت بلبرینگ با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید و یا با کارشناسان دانشنامه بلبرینگ در واتساپ ارتباط برقرار نمائید.
نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000