بلبرینگ امروزه به یکی از ابزار مورد نیاز در بسیاری از صنایع تبدیل شده و استفاده از آن رو به گسترش می باشد. در نظر داشته باشید که بر اساس نیاز در هر صنعت، بلبرینگ متناسب با نیاز تولید می شود و از این روی ما می توانیم طیف گسترده ای از انواع بلبرینگ را در بازار شاهد باشیم که هر مدل می تواند کارایی خاص خود را داشته باشد. در میان مدل هایی که تنها برای موارد محدودی می توانند عملکرد لازم را داشته باشند، بلبرینگ شیار عمیق به عنوان پر استفاده ترین نوع بلبرینگ شناخته می شود که در بازار عرضه شده و مورد استفاده در بسیاری از ماشین آلات و ابزارها می باشد.
بلبرینگ شیار عمیق با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا تولید می شود و دارای تحمل باری بسیار بالایی است که باعث شده است این محصول را نسبت به سایر محصولاتی که در بازار عرضه شده است متمایز کند. این محصول که به عنوان یکی از نمونه های اولیه بلبرینگ نیز شناخته می شود، در مدل های تک و دو ردیف تولید شده و یکی از محبوب ترین محصولات عرضه شده در بازار به شمار می رود. با توجه به این مسئله بیشتر در خصوص این محصول با شما صحبت خواهیم داشت. برای تهیه انواع رولبرینگ و بلبرینگ به فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایید.

معرفی بلبرینگ شیار عمیق

همانطور که در مقدمه مطلب بیان کردیم، بلبرینگ شیار عمیق به عنوان یکی از قدیمی ترین انواع بلبرینگ شناخته می شود و با کیفیت بسیار بالایی در بازار عرضه می شود. این محصول کارایی بسیار زیادی داشته و مدل تک ردیف آن بیشتر از مدل دو ردیف مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد بالا در سرعت زیاد را می توان یکی از مهم ترین مشخصه های مدل تک ردیف دانست و همچنین امکان تعلیق بارهای محوری را می توان از مهم ترین ویژگی های این محصول دانست که باعث شده است کارایی بسیار زیادی داشته باشد. از دیگر مشخصه هایی که برای بلبرینگ شیار عمیق می توان بیان کرد، امکان استفاده از آن برای تعلیق بار محوری تا اندازه های بسیار زیاد می باشد. اما این محصول چه مشخصه های مکانیکی داشته و اصولا ویژگی های اصلی آن چیست؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. تفاوت بلبرینگ zz و 2rs و اطلاعاتی از این دست را می توانید در بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ جستجو مطالعه کنید.

ویژگی های فنی بلبرینگ شیار عمیق

به طور کلی می توان گفت که این نمونه از بلبرینگ در طیف دمایی منفی سی درجه سانتی گراد تا مثبت صد و ده درجه سانتی گراد می تواند از خود کارایی نشان دهد و با استفاده از گریس هایی روغن کاری می شود که بر پایه لیتیوم تولید شده باشند و همین مسئله باعث شده است تا این محصول نیازی به روغن کاری به صورت دوره ای نداشته باشد. در برخی از مدل های بلبرینگ شیار عمیق می توانیم مشاهده کنیم که این محصول با حفاظ بیرونی تولید می شود و همین امر باعث می شود تا عملکرد بالاتر و طول عمر بیشتری نسبت به سایر محصولات از خود نشان دهد. با توجه به تمامی این ویژگی ها اما باید گفت که در صورت تغییر زاویه اتصال محور و خروج از مرکز، این نمونه از بلبرینگ به سرعت کارایی خود را از دست داده و بر خلاف بلبرینگ خود تنظیم، به سرعت از بین می رود.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری را درمورد ویژگی های فنی این محصول به دست آورید، می تانید کاتالوگ بلبرینگ شیار عمیق را مطالعه کنید و سوالات خود را از کارشناسان ما در دانشنامه بلبرینگ بپرسید.

انواع بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق در دو مدل تک و دو ردیف تولید می شود و در بازار عرضه می گردد. در مدل تک ردیف ساچمه ها و همچنین شیارهایی که در بلبرینگ قرار دارند، از لحاظ تطابق هندسی کاملا بر یکدیگر منطبق هستند و در کنار آن باید بدانید که این سری از محصولات با کاسه نمد و گریس در بازار عرضه می شود و از این روی باید در نگهداری از این محصول نهایت دقت را داشته باشید و به هیچ عنوان نباید این بلبرینگ شسته شده و یا برای استفاده و قرار گرفتن در قطعه، گرم شود.
در مدل هایی از بلبرینگ شیار عمیق یک ردیف که با کاسه نمد یک طرفه تولید می شود، از پسوند Z استفاده می شود و در صورتی که کاسه نمد مورد استفاده در این محصول به صورت دو طرفه باشد، از پسوند 2Z استفاده می شود. در صورتی که پسوند RZ بعد از مدل بلبرینگ شیار عمیق یک ردیف بیان شود نیز نشان دهنده استفاده از یک واشر فلزی در کنار لاستیک می باشد.
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیف را می توان مدل دیگری از این محصول دانست که امروزه در بازار عرضه شده و در دسترس شما می باشد. این محصول در واقع تشکیل شده از دو بلبرینگ تک ردیف بوده و بر اساس نوع استفاده و توزیع یکنواخت بار بر روی بلبرینگ، ما می توانیم سه حالت برای قرار گیری این بلبرینگ در نظر داشته باشیم. در مدل هایی که با پسوند DT در بازار عرضه می شود، بار محوری از یک طرف بر روی بلبرینگ شیار عمیق وارد می گردد، در مدل هایی که با پسوند DB در بازار عرضه می شود، بلبرینگ بار محوری را از دو طرف تحمل خواهد کرد. یک نمونه دیگر از بلبرینگ شیار عمیق دو ردیف DB نیز در بازار عرضه می شود ولی مانند این محصول استحکام نداشته و برای تحمل بار زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

دیدگاه‌ها  
0
0
# مصطفی برزگر 1400-10-19 12:44
سلام برای گریس کاری بلبرینگ شیارعمیق چه محصولی استفاده میشه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0
0
# ادمین دانشنامه بلبرینگ 1400-10-19 12:48
به نقل از مصطفی برزگر:
سلام برای گریس کاری بلبرینگ شیارعمیق چه محصولی استفاده میشه؟

سلام جناب آقای برزگر عزیز. معمولا بلبرینگ های شیار عمیق با گریس هایی روغن کاری می شوند که بر پایه لیتیوم ساخته شده اند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0
0
# احسان کمالی 1400-10-19 12:46
سلام وقت بخیر بلبرینگ شیار عمیق z چیه ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0
0
# ادمین دانشنامه بلبرینگ 1400-10-19 12:51
به نقل از احسان کمالی:
سلام وقت بخیر بلبرینگ شیار عمیق z چیه ؟

سلام جناب آقای کمالی عزیز. بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه با کاسه نمد یکطرفه با پسوند Z و بلبرینگ های با کاسه نمد دوطرفه با پسوند 2Z به بازار عرضه می شوند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000