چگونه بلبرینگ را روان کنیم

در این مقاله از دانشنامه بلبرینگ قصد داریم به این سوال که آیا برای هر بلبرینگ گریس مخصوصی باید استفاده شود؟ اطلاعات مناسبی را در اختیار شما کاربران محترم قرار دهیم. انجام روانکاری بلبرینگ به هدف نگهداری و تعمیر، یکی از مهمترین فرآیند ها می باشد. در این خصوص انواع روغن ها و گریس ها مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب نوع روانکاری بلبرینگ، با محدوده دمای موجود در آن و اثر محیط و نوع سرعت بلبرینگ، رابطه مستقیم دارد. در بین انواع روانکارها، روانکار های جامد نیز وجود دارند که می توانند در شرایط دمایی بالا برای بلبرینگ ها مورد استفاده قرار گرفته شوند. در برخی از شرایط نیز به روانکار بیشتری نیاز می باشد شرایطی که روانکار بعد انتقال حرارت، فرایند آب بندی را نیز انجام می دهد. اما در بهترین شرایط و در مناسب ترین دمای موجود می توان از کمترین مقدار روانکار به جهت روانکاری استفاده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین گریس برای بلبرینگ به دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید.

چگونه بلبرینگ را سریع کنیم

ایا برای هر بلبرینگ گریس مخصوصی باید استفاده شود

در شرایط متفاوت و در دمای مختلف بلبرینگ ها مورد استفاده قرار گرفته می شوند. کارکرد بلبرینگ تا زمانی که به واسطه استفاده از روانکار تمیز شرایط مناسب را داشته باشد، با مشکلی مواجه نخواهد شد اما زمانی که دمای داخل بلبرینگ از میزان استاندارد تجاوز نماید، موجبات تغییر حالت در روانکار را به دنبال خواهد داشت. فرایند غلتش در بلبرینگ به دلیل کاهش میزان روان کار با اختلال روبرو خواهد شد. نکته دیگری که می تواند در مسیر غلتش ایجاد مشکل نماید، آلودگی و کثیف شدن روانکار است به همین خاطر اصطکاک بیشتر شده و طبعا موجبات افزایش دما را به دنبال خواهد داشت به همین خاطر باید برای بلبرینگ ها روان کننده جدید استفاده نمود. به طور کلی در شرایط استاندارد، استفاده از روانکار به صورت دوره ای با توجه به تقویم کاری و میزان کارکرد بلبرینگ تغییر می کند تا موجبات اختلال و خرابی در بلبرینگ ایجاد نشود. به طور کلی بلبرینگ ها در برندهای متفاوت به واسطه استفاده از متریال های گوناگون در انواع مختلفی در بازار وجود دارند به همین دلیل برای هر کدام از انواع بلبرینگ ها، از روغن های مخصوصی می توان استفاده نمود، تا عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر را در آن شاهد باشیم. شما عزیزان می توانید لیست قیمت انواع بلبرینگ را در سایت دانشنامه بلبرینگ مشاهده کنید.

ایا برای هر بلبرینگ گریس مخصوصی باید استفاده شود  

روغن مخصوص بلبرینگ

در بلبرینگ ها بر اساس نوع و کاربری که دارند می توان از روغن های مختلفی استفاده نمود:

  • روغن مخصوص بلبرینگ با ویسکوزیته کم: شامل مواد افزودنی مخصوص و روغن های معدنی تصفیه شده می باشد. کاربری از این روغن در فرایندهای سرعت بالا می تواند بهترین انتخاب باشد. مزایای استفاده از این روغن عبارتند از: افزایش طول عمر بلبرینگ، کاهش خرابی ها و کاهش هزینه های تعمیراتی، داشتن قابلیت ضد سایش، داشتن قابلیت ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی. کاربری این نوع از روغن: روانکاری سیستم گردشی در بلبرینگ، سیستم یاتاقان های نورد و ساده و کاربری های صنعتی است.
  • روغن مخصوص گردشی: این روغن از مزایا و کاربری های مختلفی برخوردار است. در این خصوص می‌توان ایجاد افزایش طول عمر بلبرینگ، کم کردن هزینه های تعمیر، داشتن خاصیت ضد سایشی و خاصیت ضد خوردگی و داشتن خاصیت ضد زنگ زدگی را برای این روغن نام برد. کاربری هایی که از این روغن می توان مشاهده نمود در زمینه روانکاری سیستم های گردشی در بلبرینگ، روانکاری یاتاقان های نورد و ساده و استفاده در شرایط سرعت بالا دوک ها در کاربری های صنعتی و عمومی می باشد.
  • روغن گردشی پیشرفته: این روغن نیز در کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته می شود و می تواند از مزایای زیادی برخوردار باشد. استفاده از این روغن افزایش طول عمر بلبرینگ را به دنبال دارد. بر اساس کاربری از این روغن، هزینه های تعمیراتی کاهش پیدا می کند، این روغن از قابلیت جداسازی آب و انتشار هوا برخوردار است. با استفاده از این روغن جعبه دنده ‌های بار متوسط که تحت شرایط عملیاتی شدید قرار گرفته اند، به خوبی روانکاری می شوند. این روغن می تواند سیستم های گردشی در روانکاری بلبرینگ را نیز ایجاد نماید.
نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000