علت زود خراب شدن بلبرینگ چرخ جلو پراید

یکی از مهم ترین قطعات پراید، بلبرینگ چرخ آن است. به طوری کلی بلبرینگ یکی از مهم ترین قطعات چرخ های خودرو است که می توان گفت که بدون وجود آن، خودرو نمی تواند به حرکت در آید. بلبرینگ چرخ باعث آسان شدن انتقال نیروی موتور از محور متحرک به سوی چرخ ها می شود. در هر چرخ پراید یک بلبرینگ وجود دارد که بلبرینگ چرخ های جلو با چرخ های عقب با هم متفاوت است. اگر بلبرینگ چرخ های جلو پراید خراب شود با علائمی چون لرزش فرمان، صدا دادن چرخ، کشیده شدن خودرو به یک سمت دیگر، داغ شدن پشت چرخ های جلو و... همراه است. خراب شدن بلبرینگ و اهمیت ندادن به آن می تواند خطرات و آسیب های جبران ناپذیری برای خودرو و سرنشینان آن ایجاد کند. ما در این مطلب از دانشنامه بلبرینگ سعی داریم علت زود خراب شدن بلبرینگ را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

علت زود خراب شدن بلبرینگ چرخ جلو پراید

عمر بلبرینگ چرخ جلو پراید

شاید برای شما هم جالب باشد تا درباره اینکه بلبرینگ چرخ جلو پراید چند تکه است، اطلاعاتی کسب کنید، برای این منظور می توانید به صفحه ای با همین عنوان در بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید. بلبرینگ چرخ جلو پراید معمولا طول عمر بالایی دارد اما این قطعه مهم می تواند زمانی که به درستی نگهداری نشود و طی رخداد عواملی زودتر خراب شوند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

  • نصب نادرست: برای نصب و راه اندازی درست بلبرینگ ها روش های مکانیکی، هیدرولیکی و گرمایی وجود دارد که عدم بکارگیری درست مکانیک ها و تعمیرکاران از این روش ها، باعث خراب شدن زودتر بلبرینگ می شود.
  • خستگی: فشار بیش از حد و نگهداری نادرست علت خرابی بسیاری از بلبرینگ ها است. دستگاه های نظارت بر عملکرد بلبرینگ و هشدار های آن ها می تواند از این نوع خرابی جلوگیری کند.
  • آلودگی: بلبرینگ ها بدون عایق کاری نمی توانند در محیط های آلوده کار کنند. پس با عایق کاری صحیح، بلبرینگ و روان کننده ها از هر نوع آلودگی حفظ می شوند.
  • روان کاری نامناسب: دسترسی به محل قرار گیری بلبرینگ ها سخت است به همین دلیل روان کاری دوره ای آن نادیده گرفته می شود. این قطعه برای این که کارکرد مطلوبی داشته باشد باید روان کاری شود. روان کاری بلبرینگ از تماس مستقیم اجزاء با یکدیگر و سایش آن ها جلوگیری می کند. روان کار ها در اثر فرسودگی و ترکیب با مواد زائد خاصیت خود را از دست می دهند به همین دلیل اضافه کردن گریس و تصفیه روغن، باید در فاصله زمانی معین رعایت شود. به این نکته توجه کنید که گریس زیاد باعث بالا رفتن سریع دما می شود به همین دلیل همواره تا پنجاه درصد فضای داخل محفظه با گریس پر شده باشد و فضا آزاد کافی برای انتقال گرما از بلبرینگ به اطراف از طریق گریس امکان پذیر باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره صدای خرابی بلبرینگ چرخ خودرو های مختلف از جمله پراید، سمند، پژو و سایر خودرو ها به بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ مراجعه نمایید و در صورت نیاز به خرید بلبرینگ مناسب با مشاورین ما تماس بگیرید.

عمر بلبرینگ چرخ جلو پراید

دانشنامه بلبرینگ عرضه کننده بلبرینگ چرخ جلو پراید

برای این که بلبرینگ چرخ جلو پراید شما خراب نشود باید نکاتی را رعایت کنید. مثلا هر دو ماه یک بار یا پس از پنج هزار کیلومتر حرکت خودرو به وسیله ابزار مناسب، چرخ خود را بررسی کنید. اگر چرخ شما لق باشد یا صدا دهد باید فورا به آن رسیدگی کنید و خودرو خود را به مکانیکی ببرید. هم چنین با رعایت نکاتی در رانندگی می توانید به طول عمر بلبرینگ چرخ جلو ماشین خود کمک کنید مثلا با سرعت زیاد از روی دست انداز رد نشوید چون بلبرینگ چرخ خرد می شود. اگر مجبور به تعویض بلبرینگ چرخ جلو پراید خود شدید از اصل بودن و کیفیت آن مطمئن شوید. برای خرید بلبرینگ اصل و با کیفیت پیشنهاد ما به شما دانشنامه بلبرینگ است. فروشگاه اینترنتی دانشنامه بلبرینگ عرضه کننده بلبرینگ چرخ با کیفیت و مقرون به صرفه است پس شما می توانید با خیال راحت بلبرینگ چرخ جلو پراید را از وبسایت دانشنامه بلبرینگ بخرید. همچون پراید، پژو و سایر خودرو ها از جمله علائم خرابی بلبرینگ چرخ جلو سمند می تواند شامل موارد متعددی از جمله صدای غیر عادی چرخ ها، لرزش فرمان، سائیدگی چرخ ها و مواردی از این قبیل باشد. در صورت مشاهده چنین علائمی لطفا هر چه سریعتر نسبت به تعویض و یا تعمیر بلبرینگ اقدام نمایید زیرا رانندگی با چنین نقص هایی بسیار خطر آفرین است. شاید برای شما هم جالب باشد تا درباره علت داغ شدن کاسه چرخ عقب پراید اطلاعاتی کسب کنید، برای این منظور می توانید به صفحه ای با همین عنوان در بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000