بلبرینگ ماشین کجاست

بلبرینگ یک واژه انگلیسی است که در لغت به معنای توپ حامل است. این قطعه به منظور جلوگیری از ایجاد اصطکاک و سایش در وسیله‌ ای که به صورت دورانی و سریع حرکت می کند، طراحی شده است. به عنوان مثال بسیاری از قطعات خودروها، همچون چرخ خودروهای سبک و سنگین به هنگام حرکت نیاز به بلبرینگ دارند تا از اصطکاک جلوگیری به عمل آورده و صدای ناشی از حرکات اتومبیل را به حداقل برسانند. البته به غیر از چرخ اتومبیل، بلبرینگ در قسمت های دیگر خودرو نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال در قطعات مختلف خودرو از جمله موارد زیر، بلبرینگ کاربرد اصلی و اساسی دارد:

  • دینام
  • پلوس
  • گیربکس
  • فرمان
  • دنده هرزگرد
  • چرخ
  • اکسل

در تمامی قطعات ذکر شده که در خودروها تعبیه شده ‌اند، بلبرینگ نقش اصلی و اساسی دارد. اما یکی از اصلی ترین و حساس ترین نقش های بلبرینگ در عملکرد چرخ اتومبیل است. ما نیز در دانشنامه بلبرینگ تلاش کرده ایم به صورت مفصل تر در مورد بلبرینگ ماشین کجاست صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات درباره نحوه اندازه گیری لقی بلبرینگ به وبسایت دانشنامه بلبرینگ مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

where-car-bearing3.jpg

بلبرینگ خودرو چیست؟

بلبرینگ قطعه ای است که در قسمت های مختلف خودرو کاربرد داشته و باعث تسهیل حرکت خودرو می شود. بلبرینگ ها در قطعاتی به کار برده می شوند که مقدار بار وارده را بدون اعمال فشار و بدون سروصدا و بدون اصطکاک به قطعه بعدی منتقل کنند. خراب شدن بلبرینگ در خودرو ممکن است خسارت های زیان باری را به بار بیاورد. پس حتما باید هر چند ماه یک بار نسبت به تست کردن و چک کردن سلامت بلبرینگ اقدامات لازم را انجام داد. بلبرینگ خودرو یک قطعه چرخان است که نقش اصلی برای انتقال قدرت و جلوگیری از اصطکاک را برعهده دارد. اگر بخواهیم به صورت مفصل در مورد نقش بلبرینگ خودرو صحبت کنیم، می ‌بایست این نقش را به سه دسته تقسیم بندی نمود و در مورد هر دسته به صورت جداگانه صحبت کرد.

  • نقش انتقال قدرت:
    همانطور که قبلا هم گفتیم بلبرینگ به گونه ‌ای عمل می ‌کند که انتقال نیرو و انتقال قدرت را در بین قطعات امکان پذیر می نماید. به عنوان مثال انتقال قدرت از موتور ماشین و از قطعات مربوطه به چرخ ماشین، یکی از وظایف اصلی بلبرینگ است.
  • نقش پیشگیری از ایجاد اصطکاک:
    حین انتقال قدرت، امکان بروز اصطکاک بین دو قطعه وجود خواهد داشت. اما بلبرینگ ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که از ایجاد اصطکاک و استهلاک بین قطعات به صورت کاملا موثری جلوگیری به عمل می ‌آورند و هدر رفت انرژی را به حداقل خود می رسانند. جلوگیری از اصطکاک باعث پیشگیری از حوادث بسیار خسارت بار و همچنین جلوگیری از ایجاد سر و صدا های نامتعارف حین حرکت خودرو خواهد شد.
  • جلوگیری از بروز سایش:
    وقتی که از یک بلبرینگ با کیفیت برای انتقال قدرت نیرو استفاده شود، در حقیقت جلوگیری بسیار موثری از بروز سایش نیز انجام شده است. استفاده از بلبرینگ درجه یک باعث می شود تا قطعات خودرو حین حرکت و انتقال قدرت، دچار آسیب و سایش نشوند. زیرا بلبرینگ از ایجاد خوردگی و از تماس‌های تحلیل رونده بین قطعات جلوگیری به عمل می آورد.

بلبرینگ خودرو چیست؟

دانشنامه بلبرینگ عرضه انواع بلبرینگ ماشین

وب سایت فروشگاهی دانشنامه بلبرینگ اقدام به عرضه انواع بلبرینگ ماشین با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب نموده است. بلبرینگ در بهبود عملکرد خودرو و در حفظ سلامت سرنشینان اهمیت بسیار ویژه و نقش ارزنده‌ ای ایفا می کند. بنابراین حتما باید از جنس با کیفیت و درجه یک تولید شده باشد. یکی از نشانه های خرابی بلبرینگ قفل شدن لاستیک ها است که باعث در رفتن چرخ ها نیز می شود. اگر قصد چک کردن ماشین خود را دارید، دو الی سه ماه یکبار، زیر خودرو خود را یک جک بزنید و چرخ های خودرو را با دست خود بچرخانید. اگر که به دنبال چرخاندن چرخ ها، صدای تقه زدن شنیدید و یا این که مشاهده کردید چرخ ها لق می زنند، حتما نسبت به تعویض بلبرینگ چرخ خودرو اقدام کنید. برای آشنایی با نحوه انتخاب بلبرینگ و کسب اطلاعات تخصصی درباره این محصول با بخش مقالات دانشنامه بلبرینگ همراه باشید.
انواع مختلف بلبرینگ های شیار عمیق و... که به منظور استفاده در خودرو استفاده می ‌شوند در فروشگاه دانشنامه بلبرینگ عرضه شده اند. اگر قصد خرید بلبرینگ یه صورت عمده یا جزئی داشته باشید، می ‌توانید از طریق لینک ‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما نیز در تماس باشید تا شما را در مورد نوع بلبرینگ مورد نیازتان راهنمایی کنند و بهترین نوع این محصول را با عالی ترین کیفیت و پایین ترین قیمت در اختیار شما قرار بدهند.

نوشتن دیدگاه

ساعات کاری از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 4 عصر

پنجشنبه ها 9 صبح تا 1 ظهر

خدمات مشتریان

آماده ی هر گونه پاسخگویی در زمینه انتقادات، شکایات و نیازهای مشتریان است. لطفا با شماره 0913000000 تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 031-000000-0

موبایل: 09130000000